خلوص؛ بارزترین ویژگی شهید سلیمانی بود

تهران- ایرنا- رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر این که خلوص شهید سلیمانی از همه بارزتر بود، گفت: شجاعت او خیلی زبانزد بود و در هر نقطه ای که احساس خطر می شد این شهید بزرگوار حضور پیدا می‌کرد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، حسن قدسی پور روز سه شنبه در آیین بزرگداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و تکریم خانواده معزز شهدای این دانشگاه افزود: انسان باید بداند که در این دنیا چه کار می خواهد کند. آیا می خواهد جزو گروه میمنه باشد یا جزو اهل شرارت باشد. این روزها فراوان همه را داریم می بینیم کسی شهید سلیمانی می شود و همه چیز خود را برای اسلام و قرآن می گذارد و یکی هم خانم و آقایی که در کانادا پرچم دار برهنگی و حیوانیت می شوند.

وی به نقل قول از یکی از دوستان سپاه بیان کرد: در عراق بچه‌ها در کوچه زمزمه می‌کردند که داعش با تمام امکانات آمده و خود را تا فلان جا رسانده است، اما یکی دیگر از آن بچه ها می گفت نگران نباش قاسم سلیمانی آمده است. یعنی ببینید عظمت این فرد به کجا رسیده است که آن جوان و کودک عراقی با اسم این که قاسم سلیمانی به جبهه نبرد ما آمد می گویند خیالت راحت باشد. او چه سنگر و استحکام و قدرتی برای جبهه حق ایجاد کرده است.

فناوری یکی از مولفه های قدرت است

قدسی پور خطاب به دانشگاهیان گفت: گشایش توسعه و اقتصاد کشور از ناحیه علم و فناوری است. خوشبختانه فضای علم و توسعه فناوری در بین ایران و ایرانیان آنقدر درخشش می کند که پیش‌بینی می‌کنم کشور را از نظر علم و فناوری به درجات عالی رشد و توسعه و تعالی خواهیم رساند که بارقه هایی از آن هم نمایان شده است.

خلوص؛ بارزترین ویژگی شهید سلیمانی بود

رییس دانشگاه امیرکبیر در ادامه افزود: یکی از مهمترین خروجی های علم و فناوری قدرت است. کشوری که فناوری برتر دارد دست برتر و قدرت برتر دارد. سلاح موشکی بالاتر می رود، قدرت بیشتر می شود. در پزشکی و ارتباطات و همه زمینه های فناوری کشوری که به درجه عالی تر و بالاتر دست پیدا کرد، دارای قدرت بیشتری است. حتی ابرقدرت‌ها نشانه قدرت خود را با به رخ کشیدن توانایی های فنآورانه نشان می دهند. بنابراین فناوری یکی از مولفه های قدرت است.

قدسی پور علمی را که ایجاد ثروت کند، دومین مولفه های قدرت عنوان کرد و گفت: علمی که به ثروت منجر شود و در چرخه اقتصاد بیاید و در زندگی مردم بروز و ظهور داشته باشد و بتواند سهولت و روانی در زندگی مردم ایجاد کند.

وی سومین یا مهمترین دستاورد دانش و دانشگاهیان و دانشجویان و اهل علم را توسعه فرهنگی، معنویت، ادب، تعامل و بیان منظورات و نیات بیان کرد.

قدسی پور با تاکید بر این که یکی از اهداف اصلی و مهم اسلام و قرآن توسعه علم است، گفت: امید است عزیزانی که در نهاد دانشگاه مشغول هستند و دانشجویان و اساتید در عملیاتی کردن اهداف و رسالت ها مسوولان را بیشتر کمک کنند.

رییس دانشگاه امیرکبیر با بیان این که بارقه های امید و توسعه و پیشرفت منتظر این کشور و این جامعه و مردم است، در بحث پیشرفت کشور چین هم اظهار داشت: ما از نظر فرهنگی با چین تفاوت داریم، اما از انقلاب چین تا به امروز تقریبا ۸۰ سال سپری شده و آنها به این مراحل رسیده اند و مدعی اقتصاد اول جهان هستند.

قدسی پور گفت: اگر تغییر دولت‌ها و تغییر سیاست‌ها را نداشتیم و این به اصطلاح حرکت های زیکزاکی در سیاست های کلان کشور نبود؛ خیلی جلو بودیم؛ یعنی مجموعه فرهنگی و اقتصادی جامعه ایران را باید با فرهنگ خاص خود تحلیل کنیم.

وی یادآور شد: البته اگر تغییرات هم نبود شاید خیلی چیزهای دیگر را از دست ‌می دادیم، قطعاً همه می دانند مثلاً اگر یکی از رییس جمهورها بیشتر از هشت سال می ماند، ممکن بود به مسائل خطرناکی جامعه دچار شود.

وی گفت: به هر صورت تعویض ها ضروری نشان می داد و زمانی که تعویض هم باشد هزینه آن را باید بدهیم. این تعویض ها چرخ توسعه را کندتر و طولانی تر می کند.

آیین بزرگداشت سومین سالگرد شهاد حاج قاسم سلیمانی و تکریم خانواده معزز ۹۰ شهید دانشگاه صنعتی امیرکبیر روز سه شنبه با حضور حسن قدسی پور رییس این دانشگاه، حجت الاسلام میراحمدی رییس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار و از تعدادی از خانواده های شهدا قدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha