توانمندسازی کودکان مناطق حاشیه‌نشین با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی

تهران - ایرنا - مدیرکل فرهنگی پیشگیری ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک قرار است برنامه اجرایی خود برای توانمندسازی کودکان مناطق حاشیه‌نشین و سکونت‌گاه‌های غیررسمی را با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی به کمیته ملی فرهنگی پیشگیری ارائه دهد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از ستاد مبارزه با موادمخدر؛ محمدهادی عسکری از تشکیل اولین کارگروه هماهنگی و هم‌افزایی توانمندسازی کودکان زیر هفت سال خبر داد و افزود: این گروه سنی اساسی ترین دوره تربیتی فرد در خانواده و جامعه است.

وی ادامه داد: همچنین کمیته ملی فرهنگی و پیشگیری با استفاده از ظرفیت قانونی فرادستی خود، به سازمان موردنظر در زمینه نیل به اهداف خود، مساعدت کند.

وی درباره این کارگروه که در راستای اجرای مصوبات جلسه ۸۶ کمیته ملی فرهنگی پیشگیری تشکیل شد، گفت: نظر به اهمیت توانمندسازی کودکان زیر هفت سال به عنوان اساسی‌ترین دوره تربیتی فرد در خانواده و جامعه، اولین کارگروه یادشده تشکیل شده است.

عسکری اضافه کرد: این کارگروه با هدف احصاء توانمندی‌ها و اقدامات انجام شده برای تربیت کودکان جامعه هدف و به منظور کمک به سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در راستای انجام مأموریت‌های محوله با حضور به موقع و فعال نمایندگان وزارت‌خانه‌های بهداشت، تعاون، کار و رفاه، قوه قضائیه و معاون راهبری و نظارت سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در اداره کل فرهنگی پیشگیری ستاد برگزار شد.

وی افزود: نمایندگان دستگاه‌ها با ذکر ظرفیت‌ها و اقدامات انجام شده، هریک به طور مشخص وظیفه‌ای را برای کمک به سازمان تعلیم و تربیت کودک متقبل شدند.

مدیرکل فرهنگی پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: کارگروه موردنظر می‌تواند با ارائه گزارش مدیریتی تجارب و برنامه های ملی انجام شده نظیر برنامه ملی رشد و تکامل کودک (ECD)، برنامه خانواده توانا و تجمیع محتواهای آموزشی در دست انجام، کمک شایان توجهی در تسهیل امور سازمان یادشده کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha