استاندار: شمار شرکت‌های دانش بنیان در استان مرکزی مناسب نیست

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: این استان از نظر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان وضعیت مناسبی ندارد اما ظرفیت خوبی در این مجموعه شکل گرفته است که باید از آن در جهت توسعه این شرکت‌ها بهره‌گیری شود.

به گزارش خبرنگار، «فرزاد مخلص‌الائمه»، عصر سه‌شنبه در نشست ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان مرکزی، افزود: نیاز است اداره کل صمت، شرکت شهرک‌های صنعتی و جهاد کشاورزی این استان با همکاری پارک علم و فناوری برای افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان، انگیزه ایجاد کنند تا رتبه دانش‌بنیان در استان مرکزی افزایش پیدا کند و بتوان از مزایای آن بهره‌مند شد.

وی اظهار داشت: پارک علم و فناوری استان مرکزی در حرکت جهادی، توسعه فعالیت را در مجموعه‌های علمی، در دستور کار دارد تا از ظرفیت‌های تخصصی استان به صورت بهینه استفاده شود.

۴۰۰ میلیارد ریال بودجه به شرکت‌های دانش‌بیان استان مرکزی تزریق شد

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی نیز در این نشسا با بیان اینکه،۴۰۰ میلیارد ریال بودجه برای شرکت‌های دانش بنیان استان تزریق شده است، گفت: ۸۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان دچار مشکل هستند که باید این مشکلات به ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یابد.

«محمدعلی داستان» افزود: در شرکت‌های دانش‌بنیان، هسته‌های دانشجویی و مراکز فنی و حرفه‌ای فعالیت دارند که با ۲۵۰ میلیون ریال از آنها حمایت می‌شود و در مرحله بعد سه میلیارد ریال و همچنین در مرحله دوم نیز سه میلیارد به شرکت‌ها کمک مالی می‌شود.

وی اظهار داشت: اکنون در استان مرکزی ۱۴۳ محصول تجاری‌سازی شده و یک‌هزار و ۴۳۰ اشتغال توسط این شرکت‌ها در استان فراهم شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی ادامه داد: تاکنون ۱۷ هزار میلیارد ریال بابت فروش شرکت‌های دانش بنیان استان، درآمد حاصل شده است.

داستان، با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان مرکزی، دهمین پارک کشور است، افزود: لازم است مراکز رشد شهرستانی برای بهره‌مندی از مزایا و ظرفیت‌های پارک‌ها افزایش پیدا کنند.

پارک علم و فناوری استان مرکزی در شهریور ماه سال ۱۳۸۱ بر اساس مصوبه شورای عالی گسترش آموزش عالی، شروع به فعالیت کرد و در دی ماه ۱۳۸۲، نخستین مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان، فعالیت اجرایی خود را آغاز کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha