۸۰ درصد دانش‌آموختگان دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری مشغول به کار هستند

شهرکرد– ایرنا-رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری گفت: رصد وضعیت اشتغال دانش‌آموختگان سال ۱۴۰۰دانشگاه‌های علمی کاربردی استان نشان می‌دهد که ۸۰ درصد این دانش‌آموختگان مشغول به کار هستند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، غلامرضا آقابابایی افزود:اشتغال بیش از ۸۰ درصد دانش‌آموختگان سال ۱۴۰۰دانشگاه علمی کاربردی نشان می‌دهد این دانشگاه سهم بسزایی در ایجاد اشتغال و حل معضل بیکاری استان داشته است.

وی اظهار داشت:امسال که برای نخستین بار در مهر پذیرش رشته نساجی در یکی از مراکز دانشگاه علمی کاربردی در استان آغاز شد و ۴۲ نفر در 2مقطع کاردانی و کارشناسی ثبت‌نام کردند که ۲۰ نفر از آنها، دانش‌آموختگان دانشگاهی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد سایر دانشگاه‌های کشور بودند.

آقابابایی افزود:این موضوع نشان می‌دهد اقبال به سمت دانشگاه جامع علمی کاربردی افزایش یافته که حتی دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها در برخی رشته‌های این دانشگاه تحصیل می‌کنند و یا علاقمند به تحصیل در این دانشگاه هستند.

وی اظهارداشت:پذیرش تکمیل ظرفیت برای مقاطع کارشناسی ناپیوسته و مهندسی فناوری در هشت مرکز آموزش علمی کاربردی استان از پنجم دی‌ آغاز شد و تا ۱۵ این‌ماه ادامه خواهد داشت.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی اُستان ادامه داد: تکمیل ظرفیت مقطع کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای نیز از هفتم دی‌ آغاز شد و تا ۱۷ دی ماه ادامه دارد.

وی تصریح کرد: ثبت‌نام برای نیم‌سال دوم سال تحصیلی جاری تنها به‌صورت تکمیل ظرفیت انجام می شود و متقاضیانی که مهرماه به هر دلیلی از ثبت‌نام جا ماندند می‌توانند در تکمیل ظرفیت ثبت‌نام کنند و توجه داشته باشند که زمان تکمیل ظرفیت تمدید نخواهد شد.

به گزارش ایرنا،دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری سه هزار و ۱۰۱ دانشجو دارد که از این تعداد ۶۰ درصد در مقطع کاردانی و ۴۰ درصد در مقطع کارشناسی در حال تحصیل‌ هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha