۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۵۴
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84988230
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چاووش‌اوغلو: با وجود معارضان سوری، ما روابط خود با دمشق را عادی نخواهیم کرد

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که «با وجود مخالفان سوری، ما روابط خود با سوریه را عادی نخواهیم کرد و نشستی بین دو طرف برگزار نخواهد شد».

به گزارش ایرنا، مولوود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه این اظهارات را امروز سه شنبه به دنبال واکنش الجولانی سرکرده گروه تروریستی هیئت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) به مذاکره دمشق و آنکارا در مسکو عنوان کرده است.

ابومحمد الجولانی سرکرده گروهک تروریستی هیأت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) با ابراز ترس و واهمه از مذاکره دمشق و آنکارا با نظارت روسیه، آن را "انحرافی بسیار خطرناک" دانست.

به گزارش ایرنا از شبکه "المیادین"، الجولانی از گروه‌های مسلح در شمال سوریه خواست که برای مقابله با چالش موجود با هیأت تحریر الشام متحد شوند.

شهر مسکو هفته گذشته میزبان نشست وزرای دفاع روسیه، سوریه و ترکیه بود. این اولین نشست رسمی بین مقامات دمشق و آنکارا به میزبانی روسیه در ۱۱ سال گذشته بود و سه طرف نتایج آن را مثبت ارزیابی کردند که به گفته شبکه تلویزیون ترکیه، نشانگر از حصول توافقی بین آنها است.

"خلوصی آکار" وزیر دفاع و "هاکان فیدان" رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه با "سرگئی شویگو"، وزیر دفاع روسیه و "علی محمود عباس" وزیر دفاع سوریه و رؤسای سرویس های اطلاعاتی روسیه و سوریه در مسکو دیدار و طی آن، بحران دمشق و مشکل پناهجویان و تلاش‌های مشترک برای مبارزه با گروه های تروریستی در سوریه بررسی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha