۱۴ دی ۱۴۰۱، ۴:۳۸
کد خبر: 84988473
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین و اکوادور قرارداد تجارت آزاد امضا کردند

۱۴ دی ۱۴۰۱، ۴:۳۸
کد خبر: 84988473
چین و اکوادور قرارداد تجارت آزاد امضا کردند

تهران – ایرنا – گیلرمو لاسو رئیس جمهور اکوادور، گفت که این کشور قرارداد تجارت آزاد با چین امضا کرده است؛ توافقی که انتظار می‌رود صادرات اکوادور را افزایش دهد و رشد بخش صنعتی این کشور آمریکای جنوبی را تقویت کند.

به گزارش ایرنا از رویترز، رئیس جمهور اکوادور سه‌شنبه شب در توییتی نوشت: «خبر خوب برای شروع سال ۲۰۲۳: مذاکرات میان چین و اکوادور با موفقیت به پایان رسید.»

لاسو افزود: با این قرارداد، صادرات اکوادور به چین دسترس ترجیحی خواهد داشت و تولیدکنندگان این کشور می‌توانند ماشین‌آلات و مواد اولیه را با هزینه کمتر خریداری کنند.

وزارت تولید اکوادور در بیانیه‌ای اعلام کرد: این توافق تجاری اجازه دسترسی ترجیحی به ۹۹ درصد صادرات فعلی اکوادور به چین، به ویژه محصولات کشاورزی و صنعتی مانند میگو، موز، گل رز، کاکائو و قهوه را می‌دهد.

اکوادور مذاکرات خود را با پکن در بهمن سال گذشته آغاز کرد.

لاسو قبلاً گفته بود که این قرارداد یک میلیارد دلار دیگر از صادرات اکوادور به چین را تضمین می‌کند.

صادرات غیرنفتی اکوادور به چین از ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲، بیش از ۴.۹ میلیارد دلار بوده است که این رقم بالاتر از هر کشور دیگری است که اکوادور با آنها تجارت صادراتی دارد.

اکوادور سال گذشته در خصوص بدهی خود با بانک‌های چینی به توافق رسید و تا سال ۲۰۲۵ مهلت‌هایی به ارزش ۱.۴ میلیارد دلار دریافت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha