خدمات رایگان پزشکی به بیماران حاشیه شهر مهاباد ارایه شد+فیلم

مهاباد - ایرنا - مدیر کانون جامعه بسیج پزشکی مهاباد گفت: ۲ تیم پزشکی به مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار این شهر اعزام و ۱۳۱ بیمار را به صورت رایگان ویزیت کردند.

اسلام خیری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این ۲ تیم شامل یک پزشک عمومی، یک پزشک متخصص زنان و زایمان، ماما و دارو یار بودند که برای ارایه خدمات پزشکی و درمان رایگان به محله کم‌برخوردار زمین‌های شهرداری این شهر اعزام شدند.

وی اضافه کرد: بسیج جامعه پزشکی در قالب طرح «شهید رهنمون» در ایام مختلف سال با هدف کمک به حفظ سلامت همگانی در روستاها و مناطق کمتر برخوردار این شهرستان خدمات پزشکی ارائه می‌دهد.

مدیر کانون جامعه بسیج پزشکی شهرستان مهاباد با اشاره به فعالیت‌های امسال این کانون گفت: در این مدت ۹ مرحله اکیپ پزشکی به مناطق محروم اعزام شده و یک‌ هزار و ۵۴۰ بیمار در روستاهای کمتر برخوردار توسط پزشکان به صورت رایگان ویزیت شده و ۸۹۰ نفر نیز داروی رایگان دریافت کردند.

خیری پیش بینی کرد تا پایان سال اعزام پزشکان در مناطق روستایی و حاشیه شهر مهاباد تداوم داشته باشد تا مردم در این مناطق از خدمات دارو و درمان رایگان بسیج جامعه پزشکی بهره‌مند شوند.

وی اظهار کرد: یکی از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی خدمت‌رسانی به محرومان و مستضعفین جامعه است که امروز توسط حوزه سلامت شهرستان مهاباد در هر دو عرصه بهداشت و درمان در حال انجام است.

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به روستاهای محروم و مناطق حاشیه شهر یکی از تاثیرگذارترین طرح‌های محرومیت‌زدایی و کمک به مردم بی‌بضاعت است که هر ساله در ایام و مناسبت‌های مختلف اجرا می‌شود.

این طرح‌ها به صورت داوطلبانه و با همکاری و مشارکت پزشکان متخصص و تیم‌های درمانی اجرا می‌شود.

محله کم‌برخوردار زمین‌های شهرداری مهاباد که در شرق این شهر واقع شده بیش از چند هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha