۱۴ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۳۴
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 84988751
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان:همه اراضی مرغوب کشاورزی استان باید کشت شود
انتخاب عکس:آرشیو

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با تاکید بر اهمیت غذایی و ضرورت کشت اراضی کشاورزی و ارتقا بهره‌وری در واحد سطح تصریح کرد: برای زمین‌های مرغوب کشاورزی که در آنها کاشت انجام نمی گیرد، تصمیم‌گیری می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی در بازدید سرزده از اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت: در این خصوص دستور تشکیل کارگروه ویژه صادر شده و بعنوان مسئول اجرایی استان این موضوع را طی دستورالعملی اعلام کرده و انتظار است بخش های مربوطه موضوع را با توجه به اهمیت ارتقا بهره وری مورد توجه جدی قرار دهند.

وی در ادامه با انتقاد از ساخت و سازهای چندین طبقه در برخی از روستاهای گیلان عنوان کرد: روستاها نباید قربانی سبک ساخت و سازهای شهری شوند چرا با اینگونه مجوزها زندگی و ساختار روستایی را بهم می ریزید.
استاندار گیلان با تاکید بر بهره‌گیری از مصالح نوین در ساخت و سازها بیان کرد: مهندسان در روستاها در خصوص میزان دریافتی‌ها سختگیری نکنند اما این موضوع در خصوص استحکام ساختمان ها فرق

می کند و باید در این زمینه سخت‌گیری های لازم صورت گیرد.
عباسی با تاکید بر اهتمام بر زیباسازی فضا و مبلمان شهری افزود: در بحث بلند مرتبه سازی باید زیباسازی و بافت فرهنگی در نظر گرفته شود و اینگونه نباشد در جایی که تمام خانه‌ها سه طبقه است یک باره  ساختمان ۶ طبقه ساخته شود و  ساختار منطقه را بهم بریزد.
وی با بیان اینکه برخی شهرداران گویا در خصوص موضوع یاد شده دچار رودربایستی می شوند، تصریح کرد: نباید اجازه دهید اینگونه ساخت و سازها انجام شود  گزارش‌های مردمی در خصوص رسیده و پیگیری می شود.
وی با تاکید بر اینکه بافت های فرسوده شهرها نیز باید اصلاح شود، گفت: برخی شهرها ساخت و ساز بسیار قدیمی و فرسوده دارند که باید احیا شود، در ساخت و سازها، توسعه شهر و استحکام بنا برای ۵۰ سال آینده در نظر گرفته شود نه آنکه ساختمانی بسازیم که ۲۰ سال بعد تخریبی باشد.

شهرداران قانونمدار هر ۶ ماه معرفی می شوند

استاندار گیلان با تاکید بر ویژگی با خدا و مردمی بودن سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: این ۲ ویژگی باید در مدیران نهادینه شود و مردمی بودن و رضایتمندی مراجعان یکی از مولفه ها در انتخاب شهرداران نمونه استان است.
عباسی تصریح کرد: از این پس انتخاب شهرداران نمونه نباید تنها به هفته دولت موکول شود؛ باید هر ۶ ماه یکبار باید شهردارانی که بر اساس قانون و تکلیف کار می کنند به مردم معرفی شوند.
وی اضافه کرد: آنچه که از شهرداران می خواهیم این است که علاوه بر گره گشایی از کار مردم و ایجاد رضایتمندی، مدیریت پسماند و تفکیک از مبدا، اهتمام به ساخت و ساز مسکن، المان های شهری و زیباسازی با در نظر گرفتن رفاه مردم را مورد توجه قرار دهند.

وی در خصوص مساله فاضلاب نیز بیان کرد: با توجه به سفر رئیس جمهوری اعتباری حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان برای ساماندهی فاضلاب همه شهرهای استان در نظرگرفته شده و کارها در این خصوص در حال انجام و پیگیری شهرداران در این رابطه تاثیر گذار است.
بازدید سرزده استاندار از اداره کل راه و شهرسازی گیلان به منظور بررسی میزان رضایتمندی مراجعان از این دستگاه اجرایی پر مخاطب بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha