معاون استاندار سمنان: دولت به ارتقای جایگاه اطلاع‌رسانی توجه ویژه دارد

سمنان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: دولت آیت‌الله رییسی به ارتقای جایگاه اطلاع‌رسانی و بیان شفاف اقدام‌ها و دستاوردهای دستگاه‌های اجرایی توجه ویژه دارد و دولتمردان در این راستا بیش از گذشته در صحنه و پاسخگوی مردم هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد ریواده عصر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه دامغان که در محل فرمانداری این شهر برگزار شد، بیان کرد: معیشت، سلامت، مسکن و رفع دغدغه‌ها و مشکلات اجتماعی مردم از برنامه‌ها و اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم است و اقدام‌های دولت با سرعت و جدیت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تمامی مصوبه‌های دور نخست سفر رییس‌جمهور به استان سمنان لازم الاجرا است و بدون شک همه مصوبه‌ها محقق می‌شود، ادامه داد: در مجموعه استانداری نیز برای تحقق هر چه زودتر، موارد پیگیری و دنبال می‌شود.

معاون استاندار سمنان به نقش مهم رسانه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: علم و آگاهی مهمترین توصیه از منظر رهبر معظم انقلاب است که در راستای جهاد تبیین و جنگ شناختی، نقش فضای مجازی و رسانه‌ها به خوبی آشکار می‌شود.

وی افزود: انسجام و وحدت مولفه نخست پیشرفت است که به لطف همدلی، هم افزایی، وفاق و صمیمیت در استان سمنان و شهرستان‌های استان شاهد پیشرفت‌ها هستیم.

بهداشت و درمان، مساله نخست دامغان

ریواده با اشاره به اینکه بهداشت و درمان مساله نخست دامغان است، تصریح کرد: ایجاد بیمارستان دوم و رفع مشکلات و دغدغه‌های حوزه بهداشت و درمان دامغان با نگاه ویژه استاندار و مسوولان استانی در حال پیگیری است و تعدادی از برنامه‌ها عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: بیمارستان دوم دامغان مصوبه‌های لازم را دریافت کرده است و مردم اطمینان داشته باشند با توجه به اعتبار مالی در نظر گرفته شده از سال آینده، کار ساخت آن آغاز می‌شود.

ریواده به معضل سالک در دامغان اشاره کرد و گفت: سالک یک معضل بهداشتی بود که با اعتبار مالی در نظر گرفته‌ شده و اقدام‌های انجام شده در سال جاری، با تنها ۳۰ گزش به حداقل ابتلا در ۲۰ سال اخیر رسیده‌ایم که یک توفیق است و امیدواریم با توجه به برنامه‌های ابلاغ شده به بخشداری، دهیاری ها و واحدهای اجرایی مرتبط و تلاش‌های آن‌ها، این آمار به صفر برسد.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان بیان کرد: برای رفع مشکلات درمانی مردم دامغان، از ۳۸ سهمیه پزشک متخصص اختصاص یافته به استان سمنان، تعداد ۱۵ متخصص و سه فوق تخصص به شهر دامغان اختصاص یافته است.

نگاه ویژه استاندار سمنان به شهرستان‌ها

فرماندار دامغان در این نشست گفت: استاندار سمنان با روحیه جهادی به طور مستمر با سفر به شهرستان‌های استان، از نزدیک مشکلات شهرهای مختلف را بررسی و در راستای رفع آن‌ها، دستورات لازم را صادر می‌کنند که این اقدام ستودنی است.

مهدی بندرآبادی ادامه داد: برگزاری میز خدمت با حضور استاندار، مدیران کل و مسولان استان و شهرستان در شهر دامغان، دیباج، امیریه و کلاته رودبار تاکنون چندین نوبت انجام شده است و مسوولان دغدغه مردم را شنیدند که این اقدام‌ها در راستای رفع مشکلات و امیدآفرینی در جامعه نقش مهمی دارد.

وی تصریح کرد: انتصاب رضا عبدالله زاده به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان نشان دهنده توجه فراگیر استاندار به همه شهرهای استان و نویدبخش نگاه توسعه متوازن استان است.

به گزارش ایرنا، شهرستان دامغان با جمعیت حدود ۱۰۰ هزار نفر در ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان قرار دارد.

این شهرستان دارای ۱۲۱ روستا است که از این تعداد ۷۹ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha