۱۵ دی ۱۴۰۱، ۸:۱۰
کد خبرنگار: 1250
کد خبر: 84989580
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: حل مشکلات گردشگری دماوند نیاز به عزم ملی دارد

دماوند- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای حل مشکلات بخش گردشگری شهرستان دماوند نیاز به عزم ملی و همراهی همه جانبه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید احمد رسولی‌نژاد چهارشنبه شب در نشست شورای اداری شهرستان دماوند که با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همراه بود، اظهار داشت: برای حل مشکلات گردشگری نیاز به عزم ملی و همراهی همه جانبه در بخش‌های مختلف حاکمیتی و دولتی داریم.

وی ادامه داد: متاسفانه مجموعه‌های گردشگری هنگام شکل گیری با مشکلاتی روبرو می‌شوند و کارشکنی‌ها و سنگ اندازی‌ها و غرض‌ورزی‌ها موانعی را بر سر راه آنها ایجاد می‌کنند و از سوی دیگر برخی از دستگاه‌ها نیز به وظایف خود در این راستا عمل نمی‌کنند.

این نماینده مجلس گفت: اگر می‌خواهیم ایران در گردشگری حرف اول را بزند و شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در این حوزه پیشرو باشند مستلزم این است که دستگاه‌ها همراهی کنند و سنگ اندازی نکنند.

رسولی نژاد خاطرنشان کرد: نباید در برابر سرمایه گزاران به بهانه های مختلف مانع تراشی کنیم و به این شیوه دولت موفق نمی‌شود حوزه گردشگری را توسعه دهد.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه مسکن نیز کارشکنی‌هایی را شاهد هستیم و طرح های بزرگ دولت در مسکن و گردشگری اجرایی نمی‌شوند.

ضرورت تخصیص اعتبارات ملی برای ایجاد بازارچه صنایع دستی در شهر دماوند
رضا طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند هم در این جلسه در خصوص پیش بینی زمین برای ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در شهر دماوند، گفت: انتظار می‌رود که زمین تامین و تخصیص اعتبار از منابع ملی جهت بهره‌برداری این بازارچه در مرکز شهرستان از مصوبات باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اصالت رشته حوله بافی در دماوند برای جلوگیری از فراموشی این هنر نیاز است اختصاص بودجه از منابع ملی برای خرید ۱۰ دستگاه حوله بافی و قرار دادن در اختیار هنرمندان این رشته از دیگر مصوبات صنایع دستی باشد.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: در حوزه گردشگری در سطح کلان دستورات لازم صادر می‌شود اما مصوبات هنگام رسیدن به شهرستان‌ها اجرایی نمی‌شود زیرا مدیران بانک‌ها موانعی را ایجاد می‌کنند به گونه‌ای که بسیاری از فعالان این حوزه از فعالیت در این مسیر پشیمان می‌شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: فعالان حوزه گردشگری به علت سنگ‌اندازی برخی از بانک‌ها قادر به استفاده از تسهیلات تبصره ماده ۱۸ نیستند و این کار را رها می‌کنند لذا حتما باید در جلسات هیات دولت تذکرات لازم به مدیران عامل بانک‌ها داده شود.

فرماندار شهرستان دماوند بیان داشت: ضرورت دارد که طی هماهنگی با مدیران جهت تبدیل هتل تاریخی آبعلی به هتل موزه اقدام شود تا از تخریب هتل جلوگیری شود.

وی بیان داشت: با توجه به تعداد آثار تاریخی دماوند و قدمت بالای این شهر نسبت به دیگر شهرستان‌های استان تهران، حضور و صدور مجوز پایگاه ملی میراث فرهنگی شهر دماوند از مطالبات مردم این شهرستان دماوند است.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: در خصوص تخصیص اعتبار ملی جهت مرمت و ساماندهی شبستان قدیمی مسجد جامع شهر دماوند و امامزاده محمد تقی رودهن و حمام تاریخی روستای لومان نیاز است دستوراتی صادر و مصوب شود.

وی اظهار داشت: یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور این بود که شهرستان دماوند به عنوان منطقه ویژه گردشگری در استان تهران شناخته شود لذا انتظار می‌رود وزارت میراث فرهنگی در این مسیر کمک حال ما باشد تا مصوبات الزم ایجاد شود.

لازم به ذکر است، سیدعزت الله ضرغامی، وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر خود به شهرستان دماوند که با استقبال نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس، فرماندار دماوند و برخی از مسئولان این شهرستان همراه بود، از صنایع دستی هنرمندان شهرستان در محل فرمانداری دماوند بازدید و در جلسه شورای اداری شهرستان شرکت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha