استاندار آذربایجان‌غربی: فرمانداران وضعیت اشتغال را بطور کامل رصد کنند

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی با اشاره به لزوم تدوین برنامه جامع ایجاد اشتغال در استان براساس مزیت‌های موجود گفت: فرمانداران وضعیت اشتغال مناطق مختلف استان را بطور کامل رصد کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدصادق معتمدیان عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری آذربایجان‌غربی افزود: در این برنامه جامع باید مزیت‌های مهم و تاثیرگذار استان به ویژه در حوزه‌های کشاورزی و معدن به صورت کامل و عملیاتی لحاظ شود.

وی اضافه کرد: همچنین در این نقشه راه باید ظرفیت های بخش خصوصی، بخش دولتی و به ویژه بخش تعاون به صورت کامل در نظر گرفته شده و برای هر بخش، وظایفی مشخص شود.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه زمینه های بسیار خوبی در حوزه توسعه اشتغال در استان ایجاد شده است، ادامه داد: از جمله این موارد می‌توان به فعال شدن صدها طرح عمرانی در سراسر کشور اشاره کرد که باید آمار این موارد را به صورت کامل در سامانه‌های موجود ثبت کنیم.

معتمدیان تاکید کرد: در بسیاری موارد، شغل ایجاد شده و اشتغال لازم هم محقق شده ولی هنوز در سامانه رصد که ویژه تعیین وضعیت استان‌های مختلف در بخش اشتغال است، ثبت نشده که در این خصوص باید ادارات مختلف، اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

استاندار آذربایجان‌غربی: اشتغال استان نیازمند نقشه راه عملیاتی است

وی موضوع و مساله اول آذربایجان غربی و مطالبه اصلی مردم را اشتغال عنوان کرد و یادآور شد: همه نهادهای استانی، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها باید برای توسعه اشتغال در استان تلاش ویژه داشته باشند.

معتمدیان کاهش نرخ بیکاری را نتیجه فعالیت خوب در حوزه‌های ایجاد شغل در آذربایجان غربی برشمرد و گفت: با وجود این موفقیت، برخی کم کاری ها تلاش این بخش را زیر سوال می‌برد و برخی انتقادها هم صورت می‌گیرد که البته باید پذیرای این انتقادها باشیم.

استاندار آذربایجان غربی خطاب به فرمانداران شهرستان‌های مختلف استان که به صورت ویدئوکنفرانسی در جلسه حضور داشتند، گفت: جلسات کارگروه اشتغال را برگزار کنید تا مشکلات به خوبی احصا شده و رفع شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی هم در این جلسه با ارائه گزارشی در خصوص اشتغال ایجاد شده در استان اظهار کرد: هدف گذاری انجام شده در این بخش، ۵۱ هزار و ۳۱۰ مورد بود که تاکنون ۲۹ هزار و ۷۱۱ مورد محقق شده است.

حسین سپهری ادامه داد: با این آمار، شاهد تحقق ۵۷ درصدی پیش بینی اشتغال استان هستیم که باید برای رسیدن به ۱۰۰ درصد باید نهادهای مسوول اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی یادآور شد: بهترین تحقق اشتغال در آذربایجان غربی مربوط به تامین اجتماعی با ۲۱۳ درصد و بهترین عملکرد در بین شهرستان‌ها هم مربوط به سردشت با ۳۰۸ درصد تحقق است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha