ثبت نشانی جدید در سامانه سهیم ثبت احوال برای خانوارها ضروری است+فیلم

ارومیه - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ثبت دقیق نشانی هر خانوار برای ارائه خدمات در آینده برای شهروندان ضروری است، گفت: این خدمت در سامانه ثبت احوال (سهیم) در دسترس مردم بوده و همه می‌توانند از آن برای اعلام نشانی جدید استفاده کنند.

سعید احمدی روز پنجشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق قانون اگر فردی محل سکونت ثبت شده‌اش تغییر کند و با آدرس ثبت شده در سازمان ثبت احوال مطابقت نداشته باشد، باید در اسرع وقت آن را به اداره ثبت احوال اطلاع دهد.

وی اضافه کرد: برای این تغییر نشانی نیازی به حضور در ادارات ثبت احوال نیست و شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان ثبت احوال کشور و ورود به قسمت تغییر نشانی، آدرس جدید محل سکونت خود را وارد کنند.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی ادامه داد: تمام افراد می‌توانند به صورت رایگان نشانی جدید خود را در درگاه اینترنتی سازمان ثبت احوال به نشانی NCR.IR، پورتال اداره کل ثبت احوال آذربایجان غربی به نشانی sabteahval.ir/azargh و سامانه الکترونیکی سهیم به نشانی sabteahval.sahim.ir ثبت کنند.

احمدی گفت: این درگاه‌ها از طریق مرورگر تلفن همراه نیز در دسترس افراد قرار دارد و امکان اعلام تغییر نشانی به صورت مجازی و در کمتر از ۵ دقیقه برای هموطنان در سامانه ثبت احوال فراهم است.

وی یادآور شد: آخرین نشانی افراد، یعنی نشانی حال حاضری که در آن سکونت دارند و در پایگاه ثبت احوال موجود است به عنوان نشانی افراد به این خدمت دهندگان اعلام می‌شود.

وی اظهار کرد: این امکان به منظور تسریع و تسهیل امور شهروندان بوده و توصیه می‌شود برای دریافت خدمات بهتر از دولت، نسبت به ثبت تغییرات نشانی خود اقدام کنند.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی ادامه داد: البته با توجه به اینکه سرشماری های آتی در کشور و سرشماری آزمایشی امسال که به صورت پایلوت در نوشین شهر ارومیه هم اجرا می‌شود، با در نظر گرفتن اطلاعات سامانه‌ای است، تغییر نشانی در این خصوص بسیار ضروری است.

احمدی از راه اندازی پایگاه اطلاعات خانوار در سامانه الکترونیکی سهیم طی هفته دولت امسال هم خبر داد و گفت: پایگاه اطلاعات خانواده، ثبت نام کارت هوشمند ملی، ثبت تغییر نشانی، درخواست تغییر نام، درخواست گواهی تجرد، مدارک پیدا شده، ثبت شکایات، اخبار و اطلاعات، قوانین و مقررات و پایگاه اطلاعات خانوار از این طریق در دسترس است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha