رییس سازمان بسیج سازندگی کشور: دهیاران بازوی نیروهای جهادی در توسعه روستاها هستند

مشهد-ایرنا-رییس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: دهیاران در مقاطع مختلف اثرگذاری زیادی در توسعه روستاها داشته‌اند و می‌توان از آنها به عنوان بازوان نیروهای جهادی در این مسیر یاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمد زهرایی روز پنجشنبه در آیین آغاز طرح تحول روستایی که با حضور وزیر کشور در مجتمع آیه های شهر مشهد برگزار شد، افزود: بسیج سازندگی تلاش دارد در کنار دهیاران، محرومیت را از روستاها برچیند و پس از آن هویت واقعی شان را به آنها برگرداند.

وی با بیان اینکه توسعه روستایی نیازمند اقدامات جهادگونه است، بیان کرد: فعالان این مسیر باید شهید سلیمانی را الگو قرار دهند، چراکه ایشان کشور را همانند یک حرم می دانست و خدمت در هر نقطه از آن برایش تفاوتی نداشت.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور عنوان کرد: ۱۳۰ میلیون هکتار زمین روستایی در کشور وجود دارد که ۹۲ میلیون هکتار از آن نیازمند حرکت انقلابی و اقدامات بسیجی دارد.

وی عنوان کرد: آب شرب پایدار، طرح آبخیز تا جالیز، کانال کشی و جاده بین مزارع از جمله مهمترین نیازهایی است که باید در روستاها مورد توجه قرار گیرد.

سردار زهرایی ادامه داد: با اقدامات این سازمان کارگاههای کوچک خانگی بسیاری با هدف ایجاد چرخه تولید در روستاها برپا شده است و ۱۱۰ هزار پنل خورشیدی در مناطق روستایی نصب شده است.

وی خاطر نشان کرد: آمادگی آن را داریم با میدان داری دهیاران و نیروهای جهادی در مسیر توسعه روستایی گام برداریم.

رییس سازمان بسیج سازندگی توسعه روستایی را اصلی ترین و مهمترین موضوع توسعه پایدار دانست و اظهار داشت: توسعه پایدار و متوازن زمانی محقق می شود که توسعه روستایی در آن نقش اساسی داشته باشد.

وی عنوان کرد: از سویی دیگر توسعه روستایی وقتی محقق می شود که روستاییان نه تنها از زیرساخت ها و امکاناتی نظیر آب، برق و مدرسه برخوردار باشند بلکه بتوانند از همه برکات و آثار توسعه نیز بهره مند شوند.

زهرایی تصریح کرد: موضوع محرومیت زدایی و حضور در مناطق دور افتاده کشور از موضوعاتی بود که در روزهای نخست پس از پیروزی انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفت و شکل گیری جهاد سازندگی و سایر نهادهای مشابه نیز با این رویکرد و جهت گیری انجام شد.

احمد وحیدی وزیر کشور امروز به مشهد سفر کرد، شرکت در گردهمایی دهیاران روستاهای خراسان رضوی، رونمایی از ۵۶۹ خودروی عمرانی و حمل ونقل عمومی متعلق به شهرداری های استان، برنامه عملیاتی اجرای طرح شبکه فاصلاب در شهرک رضویه و بازدید از طرح ساخت ۲ هزار و ۴۳۰ واحد نهضت ملی مسکن در شهرک مهرگان از برنامه های وی در این سفر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha