استاندار: طرح تحول روستایی در ۲۵۰۰ روستای خراسان رضوی عملیاتی می‌شود

مشهد -ایرنا-استاندار خراسان رضوی گفت: طرح تحول روستاها طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا سال ۱۴۰۴ در ۲ هزار و ۵۰۰ روستای این استان عملیاتی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یعقوبعلی نظری روز پنجشنبه و در گردهمایی ۲ هزار و ۵۰۰ دهیار استان خراسان رضوی افزود: طرح تحول روستایی دارای ۱۴ موضوع زیر ساختی است که باید طبق نیازهای درون زا و با محوریت خود روستا انجام شود و دهیاران مدیریت آن را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: در قالب طرح تحول روستایی فرمانداران و بخشداران حامی دهیاران هستند و پیشنهاد می شود در هر روستایی قرارگاهی برای انجام و اتمام این موضوعات فراهم شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: این استان سه هزار و ۲۱۸ روستا دارد که بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ روستا از این تعداد بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

به گفته وی، جمعیت روستاهای استان خراسان رضوی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است که این استان در خصوص نسبت به جمعیت روستا به شهر، رتبه اول را در کشور دارا است.

نظری افزود: در روستاهای استان خراسان رضوی توازن در زیر ساخت وجود نداشت و در این طرح قرار است با نگاه عدالت محوری کار در بازه تعریف شده تا پایان ۱۴۰۴ به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه روستاییان قشر زحمت کشی هستند که ما وظیفه خدمت رسانی به آنها را باید در اولویت قرار دهیم، بیان کرد: اعتقاد داریم در هر عرصه ای اگر مردم حضور داشته باشند و حاکمیت زمینه آن را فراهم کند شاهد تحول اساسی هستیم .

استاندار خراسان رضوی گفت: هم اکنون طرح های تحول مختلفی در استان از جمله طرح تحول پیرامونی حرم مطهر، بافت پیرامونی مشهد و طرح تحول حمل و نقل در دست تهیه و اجرا است.

گردهمایی ۲ هزار و ۵۰۰ دهیار استان خراسان رضوی امروز با حضور وزیر کشور در محل استانداری برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha