رییس بنیاد مسکن: ۴۰ هزار مسکن روستایی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

مشهد- ایرنا- رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: ۴۰ هزار مسکن روستایی با همکاری کمیته امداد و بنیاد مسکن در حال ساخت است که طبق برنامه‌ریزی ها در ۱۴ اسفند امسال، سالروز تاسیس کمیته امداد به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر نیکزاد روز پنجشنبه در آیین آغاز طرح تحول روستایی که با حضور وزیر کشور در مجتمع آیه های شهر مشهد برگزار شد، افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده در سال ۱۴۱۰ یک واحد غیر مقاوم روستایی در کشور نخواهیم داشت و اکنون بازسازی منازل روستایی در حال انجام است تا جدای از مقاوم‌سازی در مقابل سیل و زلزله موجب ارتقای سطح رفاه زندگی مردم شود.

وی بیان کرد: ستاد بازسازی مناطق زلزله زده و سیل زده اکنون به ستاد محرومیت زدایی برای انجام خدمت بیشتر به مردم تبدیل شده است و هم اینک ۲۲ منطقه زلزله زده و سیل زده برای ساخت ۴۶ هزار واحد مسکونی در حال انجام است که حضور رییس جمهور و اعضای هیأت دولت در این مناطق باعث شد تا تهدیدها به فرصت تبدیل شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در ادامه گفت: برای ساخت مسکن روستایی تعدادی از خانوارها با وام ۲۰۰ میلیون تومانی قادر به ساخت منزل نیستند که با تفاهم نامه بین نهادهای انقلابی ۲۰ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی کم برخوردار با حمایت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در حال ساخت است و ۱۰ هزار واحد نیز در دهه فجر امسال به پایان می‌رسد.

نیکزاد با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی معروف به حساب ۱۰۰ امام، یادگار امام راحل است که در سال ۱۳۵۸ شکل گرفت، افزود: روستاهای کشور ما به عنوان پایگاه اصلی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مطرح هستند، اکنون افزون بر ۶۲ هزار روستا در کشور وجود دارد که ۴۰ هزار روستا از این تعداد بالای ۲۰ خانوار جمعیت داشته و همه آنها دارای طرح هادی مصوب است و زیر ساخت های روستایی بر اساس این طرح انجام می شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اظهار داشت: امروز ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی بازسازی شده است که با عنایت هیأت دولت وام ۲۰۰ میلیون تومانی به آنها با پرداخت آسان در حال واگذاری است.

۳۵ هزار روستای کشور از نعمت گاز برخوردارند

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز در این مراسم گفت: در سال ۱۳۵۶ تنها هفت روستای کشور دارای گاز رسانی بود و اکنون بیش از ۳۵ هزار روستا دارای گاز هستند.

مهدی سلیمی افزود: از ۳۱۲ روستا که در ابتدای انقلاب تلفن ثابت داشتند، اکنون بیش از ۴۷ هزار روستا از این نعمت برخوردار هستند و همچنین مجتمع های ورزشی در روستاها طی این مدت از ۱۲ روستا به سه هزار روستا افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه توسعه روستایی با همت مردم و در طول چهار دهه گذشته رخ داد، گفت: رویکرد سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، متحول کردن روستاها است و دهیاران در این موضوع نقش اساسی دارند.

احمد وحیدی وزیر کشور امروز به مشهد سفر کرد، شرکت در گردهمایی دهیاران روستاهای خراسان رضوی، رونمایی از ۵۶۹ خودروی عمرانی و حمل ونقل عمومی متعلق به شهرداری های استان، برنامه عملیاتی اجرای طرح شبکه فاصلاب در شهرک رضویه و بازدید از طرح ساخت ۲ هزار و ۴۳۰ واحد نهضت ملی مسکن در شهرک مهرگان از برنامه های وزیر کشور در این سفر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha