۱۷ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۰۰
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84990481
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

خرید مرغ مازاد در کردستان توسط اتحادیه‌های مرغداران آغاز شد

سنندج- ایرنا- مسئول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: خرید مرغ مازاد توسط اتحادیه‌ مرغداران گوشتی و با نظارت این سازمان آغاز شد.

مهدی فتحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خرید و ذخیره سازی مرغ مازاد بر مصرف موجود در مرغداری ها توسط اتحادیه مرغداران گوشتی و با نظارت سازمان جهاد کشاورزی، در جلسه تنظیم بازار گوشت استان مصوب شده است.

وی اضافه کرد: خرید مرغ مازاد در راستای حمایت از تولید کنندگان و به منظور تنظیم بازار مرغ استان انجام خواهد شد.

مسئول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان افزود: منابع مالی این طرح با پرداخت تسهیلات بانکی به اتحادیه مرغداران توسط بانک کشاورزی و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی تامین می شود.

وی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام و اداره کل دامپزشکی استان در جهت خرید مرغ مازاد با اتحادیه مرغداران استان همکاری خواهند داشت.

فتحی بیان کرد: با توجه به سیاست وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر واگذاری امور از تولید تا بازار محصولات کشاورزی به بخش خصوصی، اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی، موضوع خرید مرغ به اتحادیه مرغداران واگذار شد.

مسئول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: این طرح برای حمایت از مرغداران در تمامی شهرستان‌های استان اجرایی خواهد شد.

فتحی یادآور شد: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده درب مرغداری ۳۶ هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در واحدهای خرده فروشی استان ۵۳ هزار و ۲۰۰ تومان است که نسبت به قیمت مصوب حدود ۱۰ هزار تومان ارزان تر است.

۷۰۱ واحد مرغداری فعال در کردستان با ظرفیت بیش از ۱۴.۵ میلیون قطعه در دوره و حدود ۵۸ میلیون قطعه در سال با توان تولید ۱۱۰ هزار تن گوشت مرغ وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha