نگاه دولت، عدالت محور و توجه به مناطق کم‌برخوردار است

مهاباد - ایرنا - استاندار آذربایجان‌غربی گفت: نگاه دولت سیزدهم به مناطق مختلف کشور، عدالت محور و توجه بیشتر به مناطق کم‌برخوردار و توسعه‌نیافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز جمعه در دیدار با روحانیون، سران طوایف و عشایر پیرانشهر افزود: مسوولان در دولت سیزدهم با وجود تمام مشکلات، همیشه توجه بیشتری به مناطق کمترتوسعه یافته داشته اند و رییس جمهور به مناطق مختلف کشور سفر می کند و از نزدیک با مردم دیدار چهره به چهره دارد.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی به رنگین کمان اقوام و مذاهب شهرت دارد اضافه کرد: رییس جمهور در سفر اخیر خود به آذربایجان غربی علاوه بر ارومیه به شهرهای پیرانشهر و مهاباد نیز سفر کرد و از نزدیک با مردم ساکن در این شهرها دیدار و مسایل و مشکلات انان را بررسی کرد.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر رای مردم است، گفت: مردم در سال ۱۳۵۷ انقلاب کردند و در سال ۱۳۵۸ با شرکت در رفراندوم به جمهوری اسلامی رای آری دادند تا یک نظام مستقل دینی مبتنی بر مردم سالاری را برپا کنند.

وی اظهار کرد: در طول بیش از ۴۳ سال از عمر پربرکت این نظام دشمنان همواره علیه مردم ایران، نقشه ها و توطئه های شومی داشتند و در ابتدا با جنگ تحمیلی و به دنبال آن با تحریم های ظالمانه، مردم و نظام را تحت فشار قرار دادند.

معتمدیان گفت: استکبار جهانی در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی با فتنه های قومی و مذهبی در مناطق مختلف مشکلاتی ایجاد کرد که ارائه خدمات دولت به این مناطق و عمران و آبادانی این مناطق را به تاخیر انداخت.

وی افزود: امروزه نیز بخشی از عقب ماندگی های مناطق مختلف کشور، ناشی از فتنه های قومی و مذهبی دشمنان است ولی با این وجود هم اکنون ایران یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه است.

استاندار آذربایجان‌غربی اضافه کرد: هم اکنون در تمامی روستاهای مناطق مرزی کشور خانه های بهداشت فعال وجود دارد و برق رسانی و سایر خدمات رفاهی از جمله جاده دسترسی و تلفن و اینترنت در اختیار روستاییان قرار دارد و این به برکت نظام جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره طرح های مکانیزاسیون در بخش کشاورزی نیز گفت: هم اکنون فقط در روستای بادین آباد پیرانشهر طرح سامانه آبیاری و تبدیل پنج هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی از دیم به آبی در دست اقدام است و چندین طرح دیگر در بخش های مختلف انجام می شود.

وی در خصوص حل مشکل واحدهای مسکونی نیز اظهار کرد: برخی افراد چندین سال قبل در زمین های غیرمحدوده شهری اقدام به ساخت مسکن کردند و اکنون انتظار دارند که خدمات مختلف شهری برای آنان مهیا شود اما دولت از خدمات رسانی به مردم دریغ نمی کند.

وی از همراهی و همگامی نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی و فرماندار پیرانشهر برای حل مشکل مسکن و واحدهایی که در مناطق غیر مسکونی اقدام به احداث خانه کرده بودند، قدردانی کرد و گفت: این امر نشان می دهد که مسوولان این منطقه بومی و از بین مردم این منطقه انتخاب شدند و همراه و همگام با مردم هستند.

به گزارش ایرنا، استاندار آذربایجان غربی صبح پنجشنبه در بیستمین سفر شهرستانی، با استقبال نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسوولان دستگاه‌های اجرایی پیرانشهر و مردم این شهر، وارد پیرانشهر شد.

معتمدیان در این سفر ضمن دیدار با خانواده معظم شهدا با مردم بخش‌ها، شهرها، در برخی روستاهای شهرستان پیرانشهر حضور یافته و از نزدیک مسایل و مشکلات آنان را بررسی و با مردم گفت وگو می‌کند.

در این سفر که اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان نیز حضور دارند، ظرفیت‌های شهرستان مورد بررسی و در زمینه رفع مشکلات مردم و راهکارهای شتاب بخشیدن به توسعه پیرانشهر تصمیم گیری خواهد شد.

معاونین استاندار آذربایجان غربی و مدیران استانی و ستادی استانداری نیز در این سفر برنامه‌های چون بازدید از زیرساخت‌های عمرانی، بازدید و بررسی وضعیت پروژه ها و واحدهای مشکل دار، نشست با دهیاران، دیدار چهره به چهره با مردم و برگزاری جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان را در دستور کار سفر خود به این شهرستان قرار خواهند داد.

دیدار با فعالان اقتصادی و روحانیون و معتمدین پیرانشهر از برنامه‌های دومین روز سفر استاندار آذربایجان غربی به این شهرستان بود.

شهرستان پیرانشهر در جنوب اذربایجان غربی و هم مرز با اقلیم کردستان عراق واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha