۱۷ دی ۱۴۰۱، ۹:۱۲
کد خبر: 84990851
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

تولید زعفران در محلات ۲۵ درصد افزایش یافت

۱۷ دی ۱۴۰۱، ۹:۱۲
کد خبر: 84990851
تولید زعفران در محلات ۲۵ درصد افزایش یافت

خمین - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی محلات گفت: تولید زعفران در این شهرستان در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافت و ۲۱۰ کیلوگرم زعفران از مزارع این محلات برداشت شد.

«امیر عربی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: سطح زیر کشت امسال زعفران در محلات ۴۳ هکتار است و این میزان زعفران از ۳۳ هکتار اراضی بارورشهرستان برداشت شده است.

وی بیان کرد: ۱۲۵ بهره‌بردار کشاورزی در محلات زغفران‌کار هستند و هر هکتار سطح زیر کشت زعفران برای ۱۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی محلات توضیح داد: برداشت و جداسازی این محصول از گل برای ۳۵۰ نفر اشتغالزایی غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

عربی ادامه داد: زعفران به دلیل کم آب‌بر بودن و نیاز آبی کم می‌تواند جایگزین محصولات آب‌بر و منبع درآمدی خوبی برای کشاورزان منطقه باشد.

وی تاکید کرد: رعایت زمان برداشت زعفران قبل از طلوع خورشید عامل مهمی در کیفیت این محصول گران قیمت است که باید کشاورزان و تولید کنندگان این محصول در شهرستان این مسئله را مد نظر داشته باشند و همچنین محصول را قبل از بارش باران جمع آوری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی محلات یادآور شد: حدود ۱۷۵ کیلوگرم زعفران سال گذشته از ۲۹ هکتار از اراضی زیر کشت این محصول برداشت شد.

محلات واقع در جنوب استان مرکزی است که ۵۵ هزار نفر جمعیت دارد و مهمترین محصول زراعی آن، گندم، جو، چغندرقند، کلزا و ذرت علوفه ای است. البته تولید گل و گیاهان آپارتمانی نیز از اهمیت ویژه ای در این شهرستان برخوردار می باشد.

این شهرستان دارای ۲ هزار و ۶۰۰ بهره بردار کشاورز است و به قطب تولید گل و گیاه و سنگ نما در کشور شهرت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha