وزیر دفاع آمریکا با همتایان اوکراینی و آلمانی گفت وگو کرد / تاکید بر حمایت تسلیحاتی از کی یف

تهران - ایرنا - لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز جمعه با همتایان اوکراینی و آلمانی تلفنی درباره حمایت تسلیحاتی و ارایه تجهیزات دفاع هوایی به کی یف گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا از تاس ، آستین روز جمعه در گفت و گوی تلفنی با الکسی رزنیکوف همتای اوکراینی خود اطمینان داد که از متحدان و شرکای واشنگتن خواهد خواست که دفاع هوایی و سایر تسلیحات را به کی یف منتقل کنند.

وزیر دفاع آمریکا بر تشویق متحدان و شرکا برای ادامه ارائه سامانه‌های دفاع هوایی، خودروهای جنگی و سایر دارایی‌های حیاتی برای حمایت از دفاع، حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تا زمانی که نیاز است، تأکید کرد.

آستین و رزنیکوف قول دادند که ارتباط نزدیک خود را حفظ کنند.

وزیر دفاعه آمریکا با همتایا اوکراینی و آلمانی گفت وگو کرد / تاکید بر حمایت تسلیحاتی از کی یف

آمریکا روز جمعه اعلام کرد که یک بسته کمکی نظامی دیگر به ارزش ۳ میلیارد دلار به اوکراین اختصاص داده است که شامل خودروهای زرهی موسوم به "برادلی" می‌شود.

کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که پنتاگون در خصوص این بسته نظامی جدید توضیحات بیشتری ارائه خواهد کرد.

وی با این حال گفت که در این بسته جدید توپ‌های هویتزر و خودروهای زرهی نفربر وجود خواهد داشت.

همچنین وزیر دفاع آمریکا روز جمعه با کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان درباره "فعال کردن کمک های نظامی" به کی یف با توجه به نشست آتی گروه تماس در مورد اوکراین در ۲۰ ژانویه گفت و گو کرد.

وزیر دفاعه آمریکا با همتایا اوکراینی و آلمانی گفت وگو کرد / تاکید بر حمایت تسلیحاتی از کی یف

رئیس پنتاگون به تصمیم برلین برای ارائه سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت و خودروهای رزمی پیاده نظام ماردر به اوکراین اشاره کرد.

آستین و لامبرشت توافق کردند که به هماهنگی نزدیک با سایر متحدان و شرکا به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای کمک به اوکراین ادامه دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha