۴۶ هزار و ۵۲۶ تن گوشت در کشتارگاه‌های استان مرکزی استحصال شد

اراک - ایرنا - سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۴۶ هزار و ۵۲۶ تن گوشت سفید و قرمز، امسال در کشتارگاه‌های این استان استحصال شد.

«محمد رضایی» روز شنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: ۱۶ میلیون و ۹۶۸ هزار و ۹۲۷ قطعه طیور از ابتدای سال جاری تاکنون در کشتارگاه‌های استان مرکزی کشتار و ۳۷ هزار و ۵۱ تن گوشت سفید استحصال شد.

وی به بازرسی ۲۲۰ هزار و ۲۸۲ راس دام سبک و سنگین از کشتارگاه‌های دام استان مرکزی در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در این بازرسی‌ها ۸۰۱ لاشه به دلیل لاغری و برخی بیماری‌ها ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد و در مجموع ۹ هزار و ۴۷۵ تن گوشت قرمز استحصال و به بازار عرضه شد.

سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۲۳۶ هزار و ۴۰ قطعه لاشه از ابتدای سال جاری تاکنون در کشتارگاه‌های طیور استان ضبط شد و از این فرآورده ها ۱۰۰ تن پودر گوشت برای مصرف در واحدهای دامداری و آبزی پروری استان تولید شد.

رضایی گفت: ۶۸ هزار و ۶۳۵ مورد بازدید در راستای نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های دامی از سوی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از مراکز تحت نظارت در سال جاری انجام شد که ۱۰۸ تن فرآورده غیر بهداشتی ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

وی افزود: یک هزار و ۱۰۵ مورد نمونه‌برداری در این بازدیدها از مراکز تحت نظارت اداره کل دامپزشکی این استان انجام و ۱۵۵ مورد به مراجع قضایی ارجاع شد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha