۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۵
کد خبر: 85136898
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۲ هزار و ۲۰۶ کیلوگرم گوشت در شهرستان تفرش استحصال شد

اراک - ایرنا - رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تفرش گفت: ۳۲ هزار و ۲۰۶ کیلوگرم گوشت امسال در این شهرستان استحصال و مجوز مصرف برای این محصولات صادر شد.

«رضا رضایی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: یک هزار و ۳۲۸ راس دام سبک و سنگین امسال توسط کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان تفرش مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفت و چهار لاشه دام سبک به صورت کامل ضبط و معدوم شد و اجازه مصرف برای ۳۲ هزار و ۲۰۶ کیلوگرم گوشت قرمز صادر شد.

وی ادامه داد: ۳۵۵ مورد بازدید بهداشتی امسال توسط اداره دامپزشکی شهرستان تفرش از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی از جمله خودرو های حمل فرآورده، مرغ و ماهی فروشی‌ها، قصابی‌ها و غذاپزی‌های شهرستان انجام شد و ۵۸ کیلوگرم فرآوده خام غیر قابل مصرف کشف و معدوم شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تفرش خاطرنشان کرد: یک مورد پرونده تعزیراتی نیز در جریان این بازرسی‌ها تشکیل و در حال پیگیری است.

رضایی گفت: با توجه به آغاز فصل گرما و فعالیت کنه‌ها و سایر انگل‌های خارجی بدن دام، به شهروندان توصیه می شود گوشت قرمز مورد نیاز خود را از مراکز معتبر که لاشه‌ها دارای مهر و لیبل دامپزشکی است تهیه کرده و از خرید گوشت از کنار جاده‌ها که حاصل کشتار غیر مجاز می باشد، خودداری کنند.

وی ادامه داد: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که از طریق کنه شیوع و گسترش پیدا می‌کند.

شهرستان تفرش با ۲۵ هزار نفر جمعیت در ۸۵ کیلومتری شمال شرق اراک واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha