معاون فرماندار: مردم مهاباد نسبت به خدمات بانک‌ها در حوزه تسهیلات گلایه دارند

مهاباد - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار مهاباد گفت: مردم نسبت به روند خدمات رسانی و نحوه ارائه تسهیلات بانکی از سوی بانک‌های این شهرستان گلایه دارند و اغلب مشکلات ارباب رجوع در مراجعه به فرمانداری این موضوع است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سلیمان پاکزاد روز شنبه در جلسه نشست با مدیران بانک‌های عامل شهرستان افزود: روسای شعبه‌های بانکی باید نسبت به تسهیل‌گری در روند پرداخت وام‌های مختلف بویژه ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن اهتمام بیشتری داشته باشند تا مردم بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

وی تاکید کرد: مدیران و روسای بانک‌ها در این شهرستان تا جایی که می‌توانند برابر قوانین و دستورالعمل‌ها، در پرداخت تسهیلات به مردم سخت‌گیری نکرده و در روند پرداخت‌ها وام‌ها تسهیل‌گر باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد با تاکید بر تکریم ارباب رجوع گفت: شبکه بانکی ویترین دستگاه‌های اجرایی در ارائه خدمات است و اگر خدمات بهتری به مردم ارایه کند، رضایت عمومی بیشتر خواهد شد.

پاکزاد با اشاره به ضرورت اجرای دستور العمل اعطای تسهیلات بدون ضامن، اظهار کرد: باید دستورالعمل‌های ابلاغی در خصوص پرداخت تسهیلات با اعتبار سنجی بطور کامل در سطح شهرستان اجرا شود و بانک‌ها در این مورد همکاری لازم را با متقاضیان داشته باشند.

وی با بیان اینکه جهاد خدمت و جهاد تبیین از مهمترین راه‌های مقابله با فتنه و جنگ نرم دشمن است، یادآور شد: بانک‌ها نقش موثری در توسعه کسب و کار خرد و کلان منطقه دارند و باید برای کاهش آمار بیکاری، به مسوولیت خود (پرداخت تسهیلات) عمل کنند.

به گزارش ایرنا، بی‌اعتنایی به چارچوب‌های قانونی در اعطای تسهیلات، بی‌توجهی به تکریم ارباب رجوع، رفتار گزینشی در پذیرش مشتریان و راهنمایی‌های اشتباه از جمله انتقادهای این روزهای مردم مهاباد در خصوص عملکرد بانک‌های دولتی این شهرستان است.

مهاباد در میزان پرداخت وام‌های خودکفایی و اشتغالزایی بویژه در پرداخت تسهیلات مددجویان در بین شهرستان‌های استان آذربایجان غربی، جایگاه پایینی دارد.

این شهرستان با ۲۶۰ هزار جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha