تاکید معاون استاندار آذربایجان‌غربی بر تعیین تکلیف تسهیلات ازدواج تا پایان سال

ارومیه - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر تعیین تکلیف ثبت نام تسهیلات ازدواج جوانان در استان، خواستار تسریع در مشخص شدن وضعیت ۱۱ هزار متقاضی در این بخش شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا ابراهیمی روز یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان غربی تعیین تکلیف ثبت‌نام کنندگان تسهیلات ازدواج را تا پایان سال خواستار شد و افزود: نیاز به تحرک بیشتری در بخش بانکی داریم بطوریکه بتوانیم شاهد مشخص شدن وضعیت ۱۱ هزار پشت نوبت تسهیلات ازدواج تا قبل از اتمام سال باشیم و در این خصوص شورای هماهنگی بانک‌ها باید به این موضوع برای سایر بانک‌ها تاکید کند.

معاون استاندار با اشاره به اهمیت بحث اشتغال جوانان اظهار کرد: باید با کمک همدیگر این مشکل را برای جوانان حل کنیم تا بحث ازدواج و مسکن آنها نیز که به اشتغال وابستگی دارد، حل شود.

ابراهیمی پیگیری اجرای مصوبات قبلی را در هر جلسه بسیار با اهمیت توصیف کرد و ادامه داد: با این کار می‌توان مشکلات پیش روی اجرایی شدن مصوبات را احصا و برای حل آنها اقدام کرد.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی تسهیل کار و حمایت از کارآفرینان را خواستار شد و اضافه کرد: با توجه به اینکه هم‌اکنون با سیل جوانان فارغ‌التحصیل و تحصیل کرده مواجه هستیم و آنان از سطح سواد آکادمیک به عنوان یکی از شاخص‌های مهم توسعه یافتگی برخوردارند، متاسفانه بیشتر افراد خواستار یک میز، صندلی و شغلی پشت میزنشینی هستند که در این خصوص بحث ارائه آموزش و ارتباط بین فارغ‌التحصیلان و حوزه کسب و کار و کارآفرینان بسیار با اهمیت است.

ابراهیمی بی‌توجهی جوانان تحصیل کرده به کارآفرینی را از واقعیت‌های جامعه عنوان کرد و گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل ورزش و جوانان برای برگزاری کلاس‌های آموزشی و ارائه آموزش‌های لازم برای جوانان جویای کار و برقراری ارتباط بین آنان با کارآفرینان را مدنظر قرار دهند تا بتوان در ادامه شاهد ایجاد شرایط موثر در بحث کارآفرینی و کاریابی باشیم.

وی یادآور شد: در این خصوص، سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد به عنوان ظرفیتی مهم به شمار می‌رود که بتوان با بهره گیری از ظرفیت آنان، جوانان را به سمت ارتباط با کارآفرینان سوق دهیم.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به نقش نظارتی ستاد ساماندهی جوانان استان اشاره کرد و افزود: موضوع این ستاد در شهرستان‌ها باید مورد توجه جدی قرار بگیرد و می‌توان با دریافت گزارش‌های کیفی از شهرستان‌ها و همچنین برقراری ارتباط ویدئوکنفرانسی با ستاد استانی ساماندهی امور جوانان و دریافت گزارش در هر جلسه، در موثر تر واقع شدن ستادهای شهرستانی اقدام کرد.

وی بحث مسکن، ازدواج، اوقات فراغت و اشتغال را از موارد و نیازهای جوانان برشمرد و اظهار کرد: می‌توان در هر جلسه ستاد یک موضوع خاص را مورد بحث و تصمیم گیری قرار داد تا با اجرایی کردن آن شاهد سرعت گرفتن ستادها در حل مشکلات جوانان باشیم.

ابراهیمی به نزدیک شدن هفته جوان اشاره کرد و یادآور شد: باید هر دستگاه، برنامه‌های ویژه برای این هفته تدارک و در جلسه بعدی ستاد اعلام کند تا شاهد اقدامات قابل توجهی در هفته جوان امسال باشیم.

سجاد بیرامی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی هم در این جلسه با اشاره به چهار دستور جلسه، شاخص‌های اشتغال، فرصت‌های شغلی و راهکارها، سند آمایش استان، ارائه گزارش مصوبات جلسه قبلی و مسکن جوانان گفت: در بخش ارائه تسهیلات ازدواج، استان طی چهار ماه، از شهریورماه تاکنون از رتبه ۲۳ کشوری به رتبه پنج صعود کرده است.

استان آذربایجان‌غربی هم اکنون با داشتن یک میلیون و ۲۱ هزار و ۸۵۹ نفر جمعیت جوان یکی از استان‌های با میانگین سنی جوان در کشور است که شهر چالدران بالاترین نرخ جوانی و شهرستان نقده پایین ترین نرخ را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha