دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به دانشگاه‌های نسل چهارم نزدیک شده‌ است

کرمانشاه - ایرنا - معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به بسترهای آموزشی مناسب در این دانشگاه، گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بحث آموزش از نوع آموزش نسل اول، دوم و سوم دانشگاه‌های جهان عبور کرده در حال نزدیک شدن به دانشگاه‌های نسل چهارم دنیا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر «سیاوش وزیری» روز شنبه در نشست خبری در معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی؛ شاخصه و ویژگی اصلی دانشگاه های نسل چهارم را آموزش همراه با پژوهش و فناوری دانست و افزود: این دانشگاه ها در واقع به تولید علم نگاه جدیدی دارند و همچنین توسعه صنعتی در تولید علم از دیگر ویژگی های این نسل از دانشگاه ها است.

وی از دیگر مباحث در حیطه توسعه آموزش در دانشگاه علوم پزشکی را توجه به آموزش مجازی عنوان کرد و گفت: در این زمینه درسته ما تجربه آنچنان مناسب نداریم اما بهره مندی از شیوه های نوین و بروز دنیا از تکنولوژی در حوزه آموزش یک ضرورت است به همین خاطر تدوین برنامه های آموزش مجازی برای تدریس رشته های تحصیلی در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.

وی در ادامه از اختصاص اعتبار برای تکمیل بخشی از فضای فیزیکی دانشکده دندان سازی، دانشکده پردیس و داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سفر رییس جمهور به استان در تیرماه امسال اشاره کرد و گفت: با تکمیل این دانشکده ها و پردیس از شلوغی کلاس رشته های پزشکی کاسته و کیفیت آموزش ارتقاء می یابد.

وزیری همچنین بیان داشت: دانشجویان رشته های پزشکی برای آموزش تشریح و دیگر موارد مانند اعضای شبیه ساز مثل قلب و اسکلت هیچ کمبودی ندارد.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۱۰ دانشکده و مجتمع آموزشی عالی دارد

مدیرکل آموزش دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه نیز در این نشست خبری گفت: زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دارای ۱۰ دانشکده و مجتمع آموزشی عالی مانند دانشکده پرستاری و مامایی کرمانشاه و سنقر؛ دانشکده داروسازی، دندانپزشکی، پزشکی، علوم توانبخشی، علوم تغذیه و صنایع غذایی، دانشکده بهداشت و پیراپزشکی و مجتمع عالی اسلام آبادغرب که برای اولین بار از نیمه دوم امسال " بهمن ماه " دانشجو می پذیرد، است.

دکتر« کامبیز ورمیدا» اضافه کرد: زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه؛ هفت بیمارستان خدماتی- آموزشی بالینی نیز وجود دارد که در سطح شهر کرمانشاه فعالیت می کنند، و ۲ بیمارستان امام خمینی (ره) شهرهای اسلام آبادغرب و سنقر کلیایی نیز برای ارتقاء به آموزشی - بالینی در دست اقدام برای کسب مجوز است؛ زیرا هر بیمارستان درمانی امکان ارتقا به آموزشی را ندارد بلکه باید تجهیزات و شرایط خاص آموزشی بخصوصی داشته باشند.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به دانشگاه‌های نسل چهارم نزدیک شده‌ است

۶ هزار و ۱۵۳ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تحصیل می کنند

ورمیدا همچنین گفت: اکنون در دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه ۶ هزار و ۱۵۳ دانشجو شامل سه هزار و ۲۵۱ دانشجو دختر و ۲ هزار و ۹۰۲ دانشجو پسر تحصیل می کنند.

وی اضافه کرد: از این تعداد؛ ۲ هزار ۹۲۸ نفر در مقطع دکترای عمومی، هزار و ۹۴۲ نفر دانشجوی کارشناسی ناپیوسته، ۱۷۸ کارشناسی پیوسته، ۵۱۲ نفر کارشناسی ارشد، ۱۰۴ دانشجوی دکترای تخصصی، هشت نفر دانشجوی پژوهشی ، ۴۳۲ دانشجوی تخصصی بالینی، ۲۴ دانشجوی MBBS و یک متخصص فلوشیپ فوق تخصص است.

این مقام مسئول دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه همچنین از تحصیل ۶۴۶ دانشجو بین المللی در دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه خبر داد و افزود: ۱۱۸ دانشجو خارجی عمدتا از پنج کشور عراق و پاکستان در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تحصیل می کنند و دانشگاه کرمانشاه از این حیث بعد از دانشگاه تهران و بهشتی در رتبه سوم قرار دارد.

ورمیدا در ادامه با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دارای رشته های متنوع پزشکی است؛ بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ۲۰ رشته پزشکی و کارشناسی پیوسته و ۶ رشته پزشکی ناپیوسته، ۲۹ رشته کاردانی، پنج رشته لیسانس پزشکی، ۱۲ رشته دکترای پژوهشی، ۲۱ رشته تخصصی بالینی، ۲ رشته فوق تخصصی و یک رشته فلوشیپ دارد.

وی همچنین در پایان از برنامه های توسعه آموزشی و ارتقاء کیفیت برنامه های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد.

دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه۲۷ عضو هیات علمی در سال جاری جذب می کند

دبیر امور هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه نیز در این نشست خبری گفت: این دانشگاه در حال حاضر ۵۴۵ عضو هیات علمی دارد که از این تعداد رتبه ۲۷۰ نفر از اعضای هیات علمی "پایه" قلمداد می شوند و ۲۶۶ عضو هیات علمی بالینی و ۹ عضو هیات علمی گروه های عمومی مانند معارف و زبان است.

دکتر «مسعود صادقی» افزود: براساس تقسیم بندی دیگر از این ۵۴۵ عضو هیات علمی؛ ۴۹۹ عضو هیات علمی آموزشی و و ۴۶ عضو هیات علمی پژوهشی است که بیشتر به امر تحقیق و پژوهش بعد آموزش می پردازند.

وی همچنین گفت: از این تعداد عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه؛ ۶۰ نفر استاد تمام و ۱۲۰ نفر در مرتبه دانشیار هستند که در مقایسه با دیگر دانشگاه ها، تراز علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را بالاتر از میانگین کشور قرار داده است.

دبیر امور هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در بخش پایانی صحبت های خود از جذب ۲۷ عضو هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: برنامه داریم در راستای توسعه و ارتقا کیفیت آموزشی در سال آینده نزدیک ۵۲ عضو هیات علمی دیگر جذب کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha