۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۹
کد خبر: 85147883
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرش قرمز علوم پزشکی بابل زیر پای دانشجویان خارجی

ساری - ایرنا - دانشگاه علوم پزشکی بابل این روزها با فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم آماده پذیرش دانشجویان خارجی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی بابل که در سال ۱۳۶۲ مجوز تاسیس دریافت کرد در سال ۱۳۶۴ اولین گروه دانشجو را در این دانشگاه جذب کرد که این امر سبب شد تا این دانشگاه در بابل به عنوان اولین دانشگاه علوم پزشکی در شمال کشور فعالیت خود را آغاز کند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل در منطقه جنوب شهر بابل و در ابتدای خیابان کشاورز واقع است.

این دانشگاه در زمینی حدود ۴۰ هکتاری واقع شده است که مملو از درخت های هیرکانی به همراه درخت های نارنج ، پرتقال و سیب می باشد .

این درختان سر به فلک کشیده جلوه خاصی به دانشگاه علوم پزشکی بابل داده و به لحاظ جاذبه های گردشگری و میراثی یکی از ظرفیت های ممتاز گردشگری شهرستان محسوب می شود.

از سویی دیگر در برخی از ابنیه های این دانشگاه فهرست آثار میراثی نیز ثبت شده است.

دانشگاه علوم پزشکی بابل دارای ۹ دانشکده و یک پژوهشکده اعم از دانشکده پزشکی ، دندانپزشکی ، پیراپزشکی ، پرستاری و مامایی رامسر ، دانشکده طب ایرانی ، پردیس خودگردان ، توانبخشی ، بهداشت ، پرستاری و مامایی از جمله دانشکده های این دانشگاه محسوب می شوند که در نهایت پژوهشکده سلامت هم در این دانشگاه فعالیت دارد.

فرش قرمز علوم پزشکی بابل زیر پای دانشجویان خارجی

دانشگاه علوم پزشکی بابل شامل هفت بیمارستان شامل مرکز آموزشی درمانی شهید یحیی نژاد بابل، شهید بهشتی ، آیت الله روحانی ، کودکان امیرکلا، شهید رجایی بابلسر، مرکز درمانی تخصصی ناباروری فاطمه زهرا ،۱۷ شهریور مرزیکلا و نیز دو کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امید مرکزی بابل و کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امید خشرودپی دارا می باشد که سالانه ۷۰ هزار بیمار در این بیمارستان ها بستری می شوند.

در حال حاضر این دانشگاه پزشکی در بابل چهار هزار و ۱۰۷ دانشجوی داخلی و ۳۶۸ عضو هیأت علمی دارد که در این روزها آماده پذیرش اولین گروه از دانشجویان خارجی می باشد .

فرش قرمز علوم پزشکی بابل زیر پای دانشجویان خارجی

مجوز پذیرش دانشجوی خارجی اخذ شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل به خبرنگار ایرنا گفت : مجوز های لازم جهت پذیرش دانشجوی خارجی در رشته های پزشکی عمومی ، فیزیوتراپی و پرستاری از شورای گسترش وزارت بهداشت اخذ شد.

سید علی مظفرپور ادامه داد : تشکیل شورای بین المللی سازی دانشگاه جهت تسریع در روند جذب دانشجوی خارجی ، شرکت در کارگاه های مهارت افزایی بین المللی ، آموزش زبان انگلیسی به اعضای هیات علمی جهت تدریس در پردیس بین الملل، آموزش زبان انگلیسی به کارکنان پردیس دانشگاه جهت برقراری ارتباط موثر با دانشجویان خارجی، بارگذاری وبسایت انگلیسی دانشگاه، بارگذاری وبسایت عربی دانشگاه در آینده ای نزدیک، تهیه خوابگاه جهت اسکان دانشجویان خارجی، تهیه و تنظیم کوریکولوم های انگلیسی، بازدید از دانشگاه هایی که تجربه های موفق در جذب دانشجویان خارجی داشته اند، از جمله اقداماتی بوده که جهت فراهم کردن بستر لازم برای جذب دانشجوی خارجی انجام شد.

وی ابراز امیدواری کرد که در سال جاری بتوانند دست کم ۲۰ دانشجوی خارجی جذب دانشگاه علوم پزشکی بابل کنند.

سرمایه گذاری ۳۷۱ میلیارد تومانی دولت برای توسعه زیرساخت

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل همچنین گفت: با توجه به سیاست دولت سیزدهم که تکمیل طرح های نیمه تمام در اولویت قرار گرفته بود در همین راستا فرایند تکمیل طرح های عمرانی و زیرساختی دانشگاه علوم پزشکی بابل شتاب گرفته است.

فرش قرمز علوم پزشکی بابل زیر پای دانشجویان خارجی

مظفر پور بیان کرد: از مجموع ۲۹ طرح نیمه تمام که شامل ۶۸ هزار و ۳۶۰ متر مربع رمی باشد که از این میزان ۵۰ هزار متر مربع درمانی و بقیه آموزشی، فرهنگی و ورزشی می باشد.

وی افزود: تعداد ۲۲ طرح قابلیت بهره برداری در سالجاری را دارد و با پیشرفت های فیزیکی بالا در حال تکمیل و تجهیز نهایی می باشند.

وی اظهار داشت: تکمیل ساختمان بیمارستان فوق تخصصی اطفال شمال کشور، تکمیل ساختمان تنها مرکز تک تخصصی دولتی نازایی شمال کشور، تکمیل ساختمان مرکز دیالیز، تکمیل چند دانشکده اعم از دندانپزشکی و طب سنتی و همچنین سالن های ورزشی و سالن نمایشگاه از جمله بخشی از این طرح هایی است که در حال تکمیل می باشد.

مازندران دارای دو دانشگاه علوم پزشکی مستقل به نام های دانشگاه علوم پزشکی مازندران و دانشگاه علوم پزشکی بابل می باشد.

فرش قرمز علوم پزشکی بابل زیر پای دانشجویان خارجی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha