۱۷ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۴۴
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84991557
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فارن افرز: دموکراسی در آمریکا همچنان در معرض خطر است

تهران- ایرنا- مجله آمریکایی نوشت، دموکراسی در آمریکا به دلیل مجموعه‌ای از عوامل خارجی و داخلی از جمله جنگ اطلاعات نادرست، طرح های غیرقانونی و حمله به کنگره همچنان در معرض خطر است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، تارنمای فارن افرز حمله دو سال پیش به کنگره آمریکا توسط هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین این کشور و برخی طرح های غیرقانونی را آزمونی بی سابقه برای محک زدن دموکراسی در آمریکا توصیف کرد.

این رسانه مدعی شد، در سطح خارجی، پکن و مسکو جنگ در زمینه اشاعه اطلاعات نادرست را به راه انداخته اند که به شکنندگی بیشتر دموکراسی در آمریکا منجر شده است. این جنگ در داخل این دو کشور، سرکوب تقاضا برای اصلاحات دموکراتیک از طریق از اعتبار انداختن دموکراسی به سبک غربی را هدف قرار می دهد و در سطح جهانی، به دنبال جلب دولت های دوست و حامی برای مقابله با احساس ناخوشایند تعامل با روسیه و چین است. در نهایت این جنگ به دنبال ایجاد نظم بین المللی جدید و چندپاره ای است که «حاکمیت ملی» را بر حقوق بشر اولویت می دهد.

فارن افرز نوشت: در آمریکا، ترامپ همچنان مشروعیت انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را به چالش می کشد و ممکن است با اتهامات جنایی مواجه شود. در دو سال آینده، کنگره آمریکا احتمالا با بن بست هایی مواجه خواهد شد و تحقیقات حزبی و دیگر تلاش ها برای استیضاح و کاستن از اعتماد به روند انتخابات، دموکراسی را تضعیف خواهد کرد.

رسانه های اجتماعی همچنین در انتشار اخبار نادرست و تئوری های توطئه نقش دارند. این عوامل به تلاش های روسیه و چین برای جنگ در زمینه اطلاعات نادرست کمک خواهد کرد.

این گزارش افزود: سلامت دموکراسی در آمریکا عامل نگران کننده در داخل این کشور است و امنیت ملی این کشور را تهدید می کند. کشورهایی مانند چین و روسیه از اختلافات دموکراتیک در آمریکا برای پیشبرد اهداف خود در رقابت برای رهبری جهان استفاده کرده اند.

فارن افرز در بخش دیگری از گزارش آورده است، آمریکا برای اصلاح دموکراسی خود به سرمایه گذاری در بخش قدرت نرم نیاز دارد. بودجه دولت آمریکا در بخش دیپلماسی عمومی از سال ۱۹۸۰ میلادی به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در سال ۱۹۹۴ رسید. بودجه آمریکا در این بخش تقریباً در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ به سطح مشابهی رسید اما از آن پس، با افزایش چالش‌ها، تلاش‌های آمریکا مسکوت ماندند و مجموع هزینه ها در بخش دیپلماسی عمومی در آمریکا در سال ۲۰۲۰ تنها به ۲ میلیارد و ۲۳۰ میلیون دلار در سال رسید.

این رسانه توصیه کرده که آمریکا باید وضعیت دموکراسی خود را اصلاح کند و دموکراسی موثرتری را پیاده کند. همچنین آمریکا باید برای مقابله با جنگ اطلاعات نادرست، حرفه ای گرایی و استقلال را در انتشار اخبار خود مدنظر قرار دهد. این کشور نیاز به شبکه ای متکثر و غیرمتمرکز از رسانه های با کیفیت دارد.

به نوشته فارن افرز، آمریکا و متحدان دموکراتیک این کشور نیاز دارند رسانه های محلی را که برای انتشار گزارش ها و نقدهای خود به دلیل فقدان آزادی رسانه ها در محدودیت قرار دارند، ارتقا داده و آنها را تقویت کنند.

آزادی اطلاعات همچنین مستلزم دیپلماسی متعهدانه وهماهنگ میان دموکراسی ها است تا اطمینان حاصل شود که حکومت های استبدادی استانداردها و پروتکل های جهانی اینترنت را به سرقت نمی برند.

این مجله آمریکایی خاطرنشان کرد؛ به رغم تلاش های انجام شده، دموکراسی آمریکا ایمن نیست. برخی قوانین ارائه شده با هدف کاهش نفوذ پول، تقویت و توسعه حق رای دهی، جلوگیری از دستکاری در انتخابات و تقویت امنیت انتخابات در کنگره قبلی آمریکا شکست خورد و بعید است در ترکیب جدید کنگره نیز پیشرفتی حاصل کند. بدتر از آن، بسیاری از ایالت های آمریکایی دسترسی به صندوق های رای را محدود و رای دادن را برای اقلیت ها دشوار کرده اند.

به نوشته فارن افرز، آنچه که بیشتر زنگ هشدار را به صدا در آورده است، درخواست برخی از قانونگذاران جمهوریخواه و در صدر آنها قانونگذارانی از ایالت کارولینا برای اجرای تئوری «استقلال مجالس ایالتی» است که به دستکاری و حتی تقلب در قوانین انتخاباتی به نفع اهداف حزبی منجر می شود بدون این که نظارتی از سوی دادگاه ها، فرمانداران و کمیسیون ها انجام شود.

این رسانه مدعی شد مقابله موثر با اطلاعات نادرست در سطح جهان، نیازمند موفقیت آمریکا در داخل و اصلاح نظام دموکراسی در این کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha