۱۷ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۳۸
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84991569
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

گاز ۱۷ مشترک بد مصرف در خراسان جنوبی قطع شد

۱۷ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۳۸
کد خبر: 84991569
گاز ۱۷ مشترک بد مصرف در خراسان جنوبی قطع شد

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: با گذشت ۱۱۵ روز از اجرای طرح پایش دما در این استان ۹۸ مورد اخطار قطع گاز به دلیل رعایت نشدن دمای رفاه صادر و گاز ۱۷ مشترک بد مصرف نیز قطع شد.

رحمان محمودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از آغاز اجرای طرح پایش دما در خراسان جنوبی یعنی ابتدای فصل پاییز امسال تاکنون سه هزار و ۴۱۹ مورد بازرسی برای پایش دمای ادارات در استان انجام شده است.

وی گفت: در این مدت گاز ۱۷ مورد از ادارات استان به دلیل مصرف بی‌رویه انرژی از ابتدای فصل سرما قطع شد اما بعد از گرفتن تعهد رعایت الگوی مصرف، مجدد وصل شده است و در صورت لزوم فهرست ادارات بد مصرف به استانداری ارسال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی بیان کرد: در این بازدیدها و پایش‌ها ۹۸ اخطار قطع گاز برای مشترکان بد مصرف صادر شد.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد مصرف گاز استان در بخش خانگی، تجاری و صنایع کوچک است افزود: با توجه به مصرف بالای گاز خانگی در حوزه تولید با کمبود مواجه هستیم و نیاز است که مردم همراهی لازم را در مصرف بهینه انرژی داشته باشند.

محمودی اظهار داشت: مطابق اطلاع‌رسانی‌های گسترده قبلی تمامی ادارات، سازمان‌های دولتی و خصوصی، مساجد و مدارس موظف هستند بخشنامه معاون اول رئیس جمهور مبنی بر صرفه‌جویی و مصرف ایمن گاز طبیعی و دمای فضاهای داخلی را رعایت کنند لذا در صورت مشاهده موارد خلاف این بخشنامه پس از اطلاع مورد به استانداری در صورت تکرار، گاز آن مجموعه قطع خواهد شد.

وی با اشاره به روند کاهشی دمای هوا در استان گفت: با توجه به مصرف بالای بخش خانگی درخواست ما از مردم این است که دمای رفاه (۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد) و سایر نکات مرتبط با کاهش مصرف گاز را مدنظر قرار دهند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته چهار میلیون و ۸۶۰ هزار مترمکعب گاز طبیعی در استان مصرف شد که نسبت به روز قبل‌تر سه درصد افزایش دارد.

وی بیان کرد: یک میلیارد و ۴۹۴ میلیون مترمکعب گاز طبیعی از ابتدای امسال در استان خراسان جنوبی مصرف شده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است و در این مدت افزایش مصرف گاز را در بخش‌های مختلف داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha