ایجاد مجتمع  فناوری و نوآوری مهارت‌های دانش بنیان در استان بوشهر

بوشهر_ ایرنا_ رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر گفت: با مشارکت پارک علم و فناوری ، آموزش فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌ها، مجتمع های فناوری و نوآوری مهارت‌های دانش بنیان در استان بوشهر ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا، ابوالحسن رزمی نیا روز شنبه در نشست با مدیرکل فنی و حرفه ای استان بوشهر اظهار کرد: به دنبال افزایش اشتغال فناوران و فروش شرکت های دانش بنیان و فناور و همکاری و هم افزایی بیشتر شرکت ها و مراکز رشد فعال در این مجموعه با بخش های مختلف مهارتی و فناوری به ویژه مراکز فنی و حرفه ای هستیم.

وی افزود: دولت برنامه ای برای اشتغال همه دانشجویان در مشاغل دولتی ندارد ولی کمک می کند که زمینه اشتغال آنها در بخش های خصوصی ایجاد کند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر تصریح کرد: طرح های نخلستان و کهاد با هدف تامین نیروی کار برای شرکت‌های دانش بنیان اجرایی شده و افرادی که وارد این شرکت‌ها می‌شوند نسبت به موضوعات فناوری اشراف پیدا کرده و زمینه اشتغال برای آن ها فراهم می‌شود.

رزمی نیا ادامه داد: در طرح نخلستان می‌توان از شرکت‌های دانش بنیان به عنوان بستری برای ارتقاء دانش و مهارت فارغ التحصیلان دانشگاهی استفاده و در آینده اشتغال را به شکل بهتری مدیریت کرد.

وی بیان کرد: فارغ‌التحصیلان و دانشجویان می توانند به مدت ۳ تا ۶ ماه مهارت‌های لازم در حوزه های مختلف را در پارک های علم و فناوری سپری کنند و با کسب تجربه و مهارت در بازار کار مشغول شوند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر با تاکید بر فرهنگ سازی کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، گفت: با همکاری آموزش فنی و حرفه ای استان شرکت های دانش بنیان در سطح استان بوشهر توسعه خواهند یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha