۵۵ کیلومتر از طرح ملی سلطانیه به قیدار - همدان آسفالت‌ریزی شد

زنجان - ایرنا -مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ۵۵ کیلومتر از ۱۱۳ کیلومتر پروژه ملی احداث جاده سلطانیه به قیدار - همدان آسفالت‌ریزی شده و ادامه این محور به طور متوسط ۳۵ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اصغر اسماعیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برای این محور ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده است، افزود: قطعه چهار محور سلطانیه به قیدار و همدان در انتهای حوزه استحفاظی استان زنجان بوده که به پیمانکار واگذار شده و کارهای عملیات خاکی آن شروع شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه به پنج قطعه تقسیم شده و یکی از مهمترین مسیرهای اصلی و شاهراه استان به شمار می رود، افزود: با توجه به کم عرض بودن این مسیر و ترافیک جاده‌ای زیاد آن با اولویت ویژه در دستور کار قرار گرفت و با پیگیری نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی اعتبار خوبی در سال گذشته به این طرح تخصیص یافت.

این مسوول ادامه داد: طی دو سال گذشته، حدود ۱۸ کیلومتر کمربندی این قطعه و ۱۲ کیلومتر از قطعه چهار این مسیر زیر بار ترافیک رفت.

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه هفت پروژه راهسازی شامل ۶ پروژه ملی و یک طرح استانی در زنجان در دست ساخت است، گفت: اجرای طرح احداث باند دوم زنجان - سه راهی سلطانیه و تاکستان، بزرگراه زنجان به بیجار و بهسازی جاده فرعی قیدار به ابهر از دیگر پروژه های راهسازی استان به شمار می رود.

به گفته این مسوول، در سفر رئیس جمهوری و هیات همراه به استان در سال گذشته، رسیدگی به وضعیت مسیر فرعی قره پشتلو در دستور کار راه و شهرسازی استان زنجان قرار گرفت.

وی تاکید کرد: ارتقای این مسیر از فرعی به اصلی یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به شمار می رود که کار اجرایی آن به زودی شروع خواهد شد.

اسماعیلی با بیان اینکه ارتقای این مسیر ارتباطی از مطالبات جدی مردم منطقه محسوب می شود، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی لازم برای اصلاح مشکلات این مسیر در دست انجام است و مقدمات لازم از جمله مطالعه اولیه آن انجام شده و تخصیص اعتبار به بهبود این وضعیت کمک می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha