۲۸ دی‌ماه آخرین مهلت ثبت‌نام در رویداد شتاب‌دهی صادرات کرمانشاه است

کرمانشاه- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه با اشاره به برگزاری اولین رویداد شتابدهی صادرات کرمانشاه در روزهای ۱۲ و ۱۳ بهمن امسال در اتاق استان، آخرین مهلت ثبت‌نام در این رویداد را ۲۸ دی‌ماه اعلام کرد.

«کیوان کاشفی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا از علاقمندان برای شرکت در این رویداد مهم دعوت کرد و افزود: علاقمندان در بخش‌های مختلف از جمله دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی، شرکت‌های کوچک و متوسط، شرکت‌های دانش‌بنیان، واحدهای فناور می‌توانند در این رویداد شرکت کنند.

وی از چهار محور اصلی که برای رویداد شتابدهی صادرات تعریف شده یاد کرد و ادامه داد: این محورها شامل تهیه و تدوین بوم کسب و کار صادراتی، آنالیز بازار و ایجاد بازارهای جدید بین المللی، انتقال تجارب صادراتی و بازاریابی بین المللی و افزایش آگاهی از اصول کسب و کار صادراتی است.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه با بیان اینکه برای این رویداد اهداف متعددی تعریف شده است، توضیح داد: توسعه صادرات محصولات تولیدی استان کرمانشاه از طریق نهادسازی و مهارت افزایی حقیقی و عملیاتی، بین‌المللی سازی شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب و کارهای کوچک دارای محصولات با پتانسیل صادرات، افزایش تمایل بنگاه های کوچک و متوسط به سمت صادرات، توانمندسازی افراد، تیم ها و شرکت ها و ایجاد درآمد ارزی پایدار برای آنان و تقویت و توسعه کسب و کارهای کوچک دارای پتانسیل صادرات محصول جدید از مهمترین این اهداف است.

کاشفی به برنامه‌های جنبی این رویداد شامل ۱۳ کارگاه آموزشی با موضوع تجارت و مباحث ارزی اشاره کرد و گفت: کارگاه آموزشی تجزیه و تحلیل آماری بازار، تئوری تعرفه‌ها و نقش آن در رقابت، حمل و نقل، دسترسی به بازار،
پول و انتقال ارز، کارگاه انتقال تجربه با صادرکنندگان برتر استان کرمانشاه، نحوه صادرات خدمات، اسناد تجاری، مجوزهای صادراتی، تحلیل بازار عراق، تبلیغات در بازاریابی بین الملل، تحلیل بازار سوریه، مشتری یابی بین المللی از جمله این کارگاه ها است.

وی ابراز امیدواری کرد برپایی رویداد شتابدهی صادرات گامی برای ورود تعداد بیشتری از بنگاه‌های اقتصادی کرمانشاه به بازارهای صادراتی باشد.

به گفته عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران، بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های کرمانشاه به صورت بالقوه ظرفیت ورود به بازارهای صادراتی را دارند که برگزاری رویداد شتابدهی صادرات می‌توانند به تسهیل فرآیند صادراتی شدن آنها کمک کند.

کاشفی افزایش صادرات استان را نیز از دیگر دستاوردهای برپایی این رویداد اعلام کرد.

علاقمندان می‌توانند برای ثبت‌نام در این رویداد از طریق دبیرخانه این رویداد واقع در بلوار شهید بهشتی کرمانشاه، سه راه ۲۲ بهمن، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه اقدام و یا با شماره تلفن‌های ۳۸۲۲۸۱۳۱ ۰۸۳ - ۳۸۲۱۰۰۲۲ ۰۸۳ تماس حاصل فرمایند.

همچنین امکان تعامل در فضای مجازی با شماره ۰۹۱۸۱۳۰۳۰۲۶ و یا دسترسی از طریق سایت اتاق به آدرس www.krccima.ir نیز وجود دارد.

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha