مدیرکل ارشاد بوشهر: سهمی برای خرید مولفان بومی توسط استان ها پیش بینی شود

بوشهر - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: باید برای شهرستان‌ها هم سهمی برای خرید کتاب از مولفان بومی در نظر گرفته شود، نه اینکه سهم استان‌ها نیز قطع کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرحیم افروغ روز یکشنبه در آیین رونمایی از کتاب مذهب و ژئوپلتیک در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: کتاب باید پس از انتشار، اثر اجتماعی خود را داشته و جریان ساز باشد ؛ بنابراین باید ترتیبی برای تحقق این جریان‌‎سازی اتخاذ شود.

وی افزود: فرهنگ همواره مبنای جامعه و تحولات آن است اما در زمان حاضر سهم فرهنگ و فرهنگیان در کشور ناچیز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به ضرورت بر لزوم حمایت بیشتر اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی و دیگر دستگاه‌های فرهنگی از نویسندگان ومولفان بومی، تصریح کرد: بر اساس بخشنامه جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خرید کتاب نویسندگان و مولفان استانی از سوی ادارات کل ارشاد استان‌ها ممنوع است و ما اعتراض خود را به این تصمیم اعلام کرده‌ایم.

نویسنده کتاب مذهب و ژئوپلیتیک در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در ادامه این آیین رونمایی گفت: این کتاب به بررسی تاثیر ۲ عامل مهم ایدئولوژی و ژئوپلتیک در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه اخیر می‌پردازد.

سید حسین جعفری افزود: این کتاب به واگرایی و همگرایی این دو عامل در تصمیمات سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دوره زمانی ۱۳۵۸ تا ۱۴۰۰ پرداخته و با بیان موارد و مصادیق فراوان به برخی پندار نادرست در برخی محافل علمی و رسانه ای در داخل وخارج از کشور پاسخ می دهد.

"مفاخر استان بوشهر" مراحل پایانی چاپ خود را طی می‌کند

رئیس مرکز ایران شناسی شعبه بوشهر نیز در این آیین با تاکید بر لزوم حمایت بیشتر دستگاه‌های فرهنگی از نویسندگان استانی، گفت: این اثر حاصل تلاش‌ها، تحقیقات و دانش ۲نویسنده و محقق کوشا و از استادان دانشگاه‌های استان است که به خوبی به جغرافیای سیاسی جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.

عبدالکریم مشایخی اعلام کرد: کتاب مفاخر استان بوشهر از سوی مرکز ایران شناسی شعبه بوشهر در دست چاپ است و مراحل پایانی انتشار خود را طی می‌کند.

وی افزود: این کتاب با حمایت یکی از خیرین استان به نام مهندس وطن دوست مدیرعامل شرکت پلیمر استان به زودی به زیورچاپ آراسته و روانه بازار کتاب می شود.

کتاب مذهب و ژئوپلیتیک در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران نوشته دکتر علی اسمعیلی (دکتری روابط بین الملل و پژوهشگر حوزه خاورمیانه) و دکتر سید حسین جعفری (دکتری جامعه شناسی و پژوهشگر مسائل اجتماعی ایران) است و از سوی انتشارات زرنوشت تهران به تازگی به چاپ رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha