۱۸ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۰۰
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84992145
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیر حوزه علمیه خراسان: کتاب‌های مدارس علمیه به‌روز رسانی شد

بیرجند - ایرنا - مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: تاکنون اقدامات خوبی در زمینه به‌روز رسانی کتاب‌های مدارس علمیه انجام شده و این برنامه ادامه‌دار است.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی خیاط روز یکشنبه در حاشیه بازدید از حوزه علمیه نرجس بیرجند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بسته‌های آموزشی جدید و به‌روزتر به‌ویژه برای بانوان در بخش‌های مختلف آماده شده و در این خصوص متناسب با درس‌هایی که دارند برنامه مترقی و خوبی در دست تدوین است.

وی هدف از سفر به خراسان جنوبی را بررسی مسائل و مشکلات حوزه‌ و مدارس علمیه این استان بیان کرد و گفت: در این سفر امکاناتی که در حوزه زیرساخت‌ها، حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و مسائل کتابخانه‌ها کمبود دارند، برآورد می‌شود و در حد مقدورات نسبت به رفع این مشکلات اقدام خواهیم کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان اظهار داشت: مدارس علمیه یکسری مسائل در زمینه برنامه‌ها و دروس‌ دارند که این مسائل هم مورد بررسی و آسیب‌شناسی قرار می‌گیرد و برنامه‌ جدیدتری در شورای عالی حوزه‌های علمیه پیشنهاد می‌کنیم که متناسب با وضعیت نهاد بانوان باشد.

وی افزود: در حال حاضر ارتباط خوبی بین دانشگاه‌ها و مدارس با حوزه‌های علمیه وجود دارد و اساتیدی از دانشگاه در حوزه‌های علمیه همچنین اساتیدی از حوزه‌های علمیه در دانشگاه مشغول تدریس هستند لذا این دو بال توسعه و ترقی در کنار همدیگر خدمات خوبی را ارائه می‌دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین خیاط با بیان اینکه در خراسان جنوبی ۱۷ مدرسه علمیه برادران و هشت مدرسه علمیه خواهران فعال است گفت: در مجموع ۲۰۰ مدرسه علمیه با بیش از ۲۵ هزار طلبه زیر مجموعه حوزه علمیه خراسان در حال فعالیت هستند.

مدیر حوزه علمیه خراسان که از روز جمعه شانزدهم دی ماه در این استان حضور دارد، از مدارس علمیه تخصصی امیرالمومنین (ع)، رضویه، معصومیه (سفیران هدایت) و مدرسه علمیه نرجس بیرجند بازدید کرد و دیدار با طلاب، روحانیون و مسوولان حوزوی شهرستان قاینات از دیگر برنامه‌های این سفر بوده است.

وی به‌طور جداگانه در نشست شورای استانی حوزه علمیه خراسان جنوبی و نشست مدیران مدارس علمیه این استان هم شرکت کرد.

مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی را زیر پوشش دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha