املاک بدون سند زمینه‌ساز بروز اختلاف و تشکیل پرونده در دادگستری شده است

اردبیل - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: املاک بدون سند زمینه‌ساز بروز اختلافات متعدد و تشکیل پرونده‌های زیاد در دادگستری شده است.

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو روز یکشنبه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی مربوط به دستگاه های دولتی استان اظهار کرد: دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی در انجام تکالیف قانونی و حفظ حقوق بیت‌المال باید با حساسیت و اهتمام جدی نسبت به اخذ سند تک برگی برای املاک و اراضی مجموعه خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: تثبیت مالکیت تنها راهکار مطلوب در مقابله و پیشگیری از تعرض به املاک دولتی و اختلافات آتی و تضییع حقوق بیت‌المال است.

وی در خصوص مزایای سنددار کردن زمین‌های مسکونی نیز گفت: این امر موجب می شود هرگونه ساخت و ساز در این زمین ها ضابطه‌مند و بر اساس اصول مهندسی باشد و از بروز هر گونه مشکلات و معضلات احتمالی پیشگیری شود.

وی با بیان اینکه اجرای وظایف ذاتی از سوی دستگاه‌ها موجب پیشگیری از تخلفات می‌شود ، گفت: نباید منتظر بود تا تخلّفی صورت گیرد تا از طریق تشکیل پرونده و طرح دعوی در محاکم قضایی نسبت به آن رسیدگی شود بلکه اجرای دقیق قوانین و مقررات و اقدام به موقع از بروز بسیاری از تخلفات جلوگیری می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha