وحدت مجلس و دولت، کشور را به کارگاه عمرانی تبدیل کرده است

بندرعباس - ایرنا - رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: طرح‌های عمرانی کشور در همین شرایط اقتصادی در جای جای میهن اسلامی فعال بوده و با وحدت مجلس و دولت، کشور به کارگاه عمرانی تبدیل شده است.

محمدرضا رضایی کوچی روز یکشنبه در آیین افتتاح پُل بندرچارک هرمزگان افزود: امروز وحدت بین مجلس و دولت باعث شده در سراسر کشور شاهد بهره‌برداری و کلنگ‌زنی طرح‌های عمرانی بسیاری باشیم.

وی ادامه داد: یکی از موضوع هایی که در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون عمران دنبال می‌کنیم توسعه متوازن و توزیع عادلانه منابع در کشور است که در بودجه‌های سالانه بودجه‌ای برای استان های کمتر برخوردار در نظر گرفته می‌شود.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: برای افزایش درآمد اختصاصی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بودجه کمک کردیم و همین باعث شد در ۲ سال گذشته شاهد حرکت های خوبی باشیم.

وی گفت: احداث جاده های روستایی، روکش جاده ها، رفع نقاط حادثه خیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای که مد نظر مجلس است از جمله این حرکت‌هاست.

رضایی کوچی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: وزیر سابق راه و شهرسازی، مرحوم رستم قاسمی همه توان و وجودش را برای خدمت به مردم به کار بسته بود و حتی در زمانی که باید پیگیر امور درمانی خود می‌شد وقت خویش را برای کمک به مردم گذاشته بود.

وی اشاره کرد: امید می‌رود وزیر جدید راه و شهرسازی که جوان نیز هست با توان بالا در جهت خدمت به مردم گام بردارد و شاهد اقدامات خوب‌شان در بخش های مختلف باشیم.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: مسیر احداث یک میلیون مسکن که دولت قول دادند و برای آن هم قانون نوشته ایم به گونه‌ای است که مقدمات و ملزوماتش فراهم شده است تا مسکن برای اقشار آسیب پذیر فراهم شود.

رضایی کوچی بیان کرد: البته برخی بانک ها خوب عمل نکرده اند که این موضوع به رییس قوه قضاییه اطلاع داده شده است.

وی تصریح کرد: نشست های متعددی برای اجرای درست این قانون برگزار شده است و امیدواریم شاهد حرکت های جدی وزیر جدید راه و شهرسازی در حوزه مسکن باشیم.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به احداث پل چارک گفت: مسیر چارک را در ۲ سال پیش بازدید کردیم که یکی از مطالبت جدی مردم احداث این پل بود.

وی تاکید کرد: این طرح در کمتر از ۲ سال به بهره برداری رسید و موجب خوشحالی مردم شده است، این پل دروازه ورودی جزیره کیش است که ادامه آن باید اتصال به استان فارس و مرکز کشور باشد.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: پیگیر تحقق این هدف در مجلس شورای اسلامی هستیم که برای این منظور بایستی جاده خور جناح بهسازی شود تا مردم در زمان کوتاه‌تری به کیش و شهرستان لنگه برسند.

پل بندر چارک دارای ۹ دهانه ۲۰ متری بوده که برای احداث آن ۱۳۹ میلیارد و ۲۹۵ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۵۷۴ ریال قراداد اولیه بسته شد که در مجموع ۳۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و اینک در کمتر از 2 سال آماده بهره‌برداری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha