از رایگان شدن مترو شیراز برای بانوان تا حاشیه‌ دنباله‌دار گوشی‌های اعضای شورا

شیراز-ایرنا-رایگان شدن مترو شیراز برای بانوان به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و تداوم حاشیه‌ها پیرامون دریافت گوشی تلفن همراه ۴۰ میلیون تومانی توسط برخی اعضای شورای شهر شیراز ازجمله مهمترین رویدادهای نود و هفتمین جلسه علنی این شورا بود.

به گزارش ایرنا، نود و هفتمین جلسه شورای شهر شیراز با حضور اعضا برگزار شد.

براساس مصوبات این جلسه، استفاده از مترو برای بانوان شیرازی روز پنجشنبه ۲۲ دی ماه ۱۴۰۱ به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن رایگان شد.

افسانه خواست خدایی، رئیس کمیته خانواده و بانوان شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه نود و هفتمین جلسه این شورا گفت: روز پنجشنبه ۲۲ دی، به مناسبت میلاد با سعادت بانوی دوعالم، حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، استفاده از خدمات مترو برای بانوان در شهر شیراز رایگان است.

گوشی‌های تلفن همراهی که دوباره حاشیه‌ساز شد

در ادامه این جلسه مجددا بحث دریافت گوشی تلفن همراه توسط برخی از اعضای این شورا داغ شد.
خرید گوشی های تلفن همراه برای اعضای شورای شهر شیراز با برندهای اپل و سامسونگ به قیمتی که گفته شده ۴۰ میلیون تومان بوده در روزهای اخیر حاشیه‌هایی را به دنبال داشته است.
این موضوع بعد از ظهر یکشنبه در نود و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور دو عضو شورا مطرح و به جدال لفظی برخی اعضا منجر شد.
سید ابراهیم حسینی عضو شورای شهر شیراز در این جلسه گفت: افرادی که گوشی تلفن همراه دریافت کرده‌اند باید گوشی‌ها را پس داده و همچنین ضرر و زیان آن را نیز شخصا پرداخت کنند.
محمدرضا هاجری عضو دیگر شورای شهر شیراز در واکنش به اظهارات حسینی گفت: به عنوان یکی از اعضای این شورا نه درخواست دریافت گوشی کرده و نه از این موضوع اطلاع داشتم.
وی ادامه داد: برخی در حالی به این موضوع دامن می‌زنند که مساله‌های دیگری ازجمله بدهی میلیاردی بعضی ارگان‌ها نیز وجود دارد که در باره آن سکوت پیشه کرده‌اند.
هاجری ادامه داد: برخی که نسبت به موضوع گوشی‌های تلفن همراه اعضای شورا که حاشیه ساز شده اطلاع داشتند اما زمینه این اقدام را فراهم کردند در حالی که باید مقابل این موضوع ایستادگی می‌کردند تا حاشیه ساز نشده و به شان شورای انقلابی ششم خدشه وارد نشود.

جزئیات ماجرای گوشی‌های ۴۰ میلیونی چه بود؟

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع) شورای اسلامی شهر شیراز دهم دی ۱۴۰۱ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا جزییات ماجرای گوشی‌های تلفن همراه دریافتی توسط برخی اعضای شورا را علنی کرد و گفت: هیچ مکاتبه ای و یا پیشنهادی درخصوص خرید گوشی تلفن به شخص من نشده است و هیچ گوشی نیز دریافت نکردم اما تا حدودی از این ماجرا باخبر شده ام.
رضا محمدیان افزود: این رخداد خوبی برای شورای انقلابی ششم نبوده و آبروی شورای شهر و اعضای شورا را خدشه دار کرده است.
وی ادامه داد: نباید مکاتبه ای در خصوص خرید گوشی تلفن همراه برای اعضای شورا شهر بین برخی از اعضای این نهاد اتفاق می افتاده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع) شورای اسلامی شهر شیراز عنوان کرد: به من نامه ای درباره گوشی تلفن همراه ارجاع نشده و هیچ گوشی نیز تحویل نگرفته ام.
وی با بیان اینکه حدود هفت یا هشت نفر از اعضای شورای شهر شیراز گوشی تلفن همراه دریافت کرده‌اند گفت: ظاهرا قیمت هر گوشی خریداری شده حدود ۴۰ میلیون تومان بوده است.
محمدیان اظهار داشت: تا جایی که اطلاع دارم تعداد دیگری از همکاران در شورای شهر شیراز شامل سید ابراهیم حسینی، سیده مریم حسینی ، علیرضا اسکندری و مهدی طاهری گوشی تلفن همراه دریافت نکرده اند.
وی در ادامه پس دادن گوشی های دریافت شده توسط برخی از اعضای شورا را راه حل مناسبی ندانست و گفت: گوشی تلفن همراه خریداری شده را نمی توان به عنوان گوشی نو پس داد و قطعا قیمت آن افت شدیدی دارد و به‌عنوان دست دوم در بازار خریداری می شود و این کار هم به زیان بیت المال است و بهترین راه حل کنونی این است که اعضایی که گوشی دریافت کرده اند هزینه آن را شخصا پرداخت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha