۱۸ دی ۱۴۰۱، ۲۳:۲۲
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84992907
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ستاد مدیریت بحران گناباد به حالت آماده‌باش کامل درآمد

گناباد - ایرنا - فرماندار گناباد گفت: به دنبال هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران و یخبندان طی روزهای آینده، ستاد هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان از یکشبنه شب به مدت یک هفته به حالت آماده‌باش کامل درآمد.

رضا نصیری یکشنبه شب در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گناباد افزود: این آماده باش در نقاط شهری و روستایی این شهرستان به ارگانها و دستگاههای اجرایی خدمات رسان و امدادی داده شده است.

وی ادامه داد: مسئولان ستاد مدیریت بحران باید مکانهای اسکان اضطراری را پیش بینی کنند و در زمان وقوع هر نوع خسارتهای احتمالی آمادگی اسکان سریع آسیب دیدگان را داشته باشند و همه ماشین آلات سنگین هم باید در خدمات این ستاد قرار گیرد.

فرماندار گناباد گفت: همه گروههای امدادی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان به مدت یک هفته در آماده باش کامل قرار گیرند و مسوولان ذیربط ضمن آمادگی کامل برای ارائه خدمات در زمان وقوع حوادث و بحران احتمالی تمهیدات لازم برای ذخیره سازی سوخت به میزان کافی در شهرستان اندیشیده شود.

وی ادامه داد: واحدهای صنعتی و وی از مرغداری ها باید نسبت ذخیره سازی سوخت جایگزین در کنار گاز برای گرمایش اقدام کنند تا در صورت بروز هر گونه مشکل و یا کمبود احتمالی با مشکل مواجه نشوند.

فرماندار گناباد گفت: اولویت اصلی در زمان وقوع بحران و پیک مصرف تامین مصرف مشترکان خانگی است و مرغداری ها ودر من صنایع در ردیفهای بعدی قرار دارند.

نصیری با اشاره به بازدیدهای اداره گاز از نحوه میزان مصرف گاز دستگاه های اجرایی گناباد افزود: باید گاز اداراتی که بعد از یک مرتبه تذکر نسبت به تعدیل مصرف آن اقدام نکنند، قطع شود.

وی از جهاد کشاورزی گناباد خواست که نسبت به ذخیره سازی اقلام مورد نیاز و از جمله گوشت قرمز و گوشت مرغ اقدام کنند که در صورت بروز هر گونه مسائل بحرانی در تامین این اقلام با کمبود مواجه نشویم.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد نیز از کشاورزان و مرغداران خواست که با توجه به برودت هوا و بارش برف و احتمال کاهش و یا قطع گاز طبیعی در روز های پایانی هفته جاری و اوایل هفته آینده ضمن حفظ آمادگی در شرایط اضطراری تمهیدات لازم برای امکان استفاده از سوخت مایع از قبیل تعبیه مخازن و دوگانه سوز کردن تجهیزات مربوطه در واحدهای مذکور را انجام و برای تامین سوخت دوم ذخیره اقدام کنند.

رمضانعلی قاسمی گفت: بر این اساس تخلیه لوله‌های آبیاری تحت فشار از آب که در مجاورت هوای آزاد قرار دارد، حمل محصولات برداشت شده از مزارع و باغات به انبار، تنظیم درجه حرارت واحدهای دامداری، گلخانه، قارچ خوراکی و سایر تاسیسات کشاورزی و تخلیه آب موجود در مخازن کود، فیلترها، شیر آلات و سایر تاسیسات ضروری است.

وی اظهار داشت: در مناطق مرتفع و کوهستانی نسبت به تامین سوخت، سرویس و راه اندازی وسایل حرارتی، کنترل دما، رطوبت و تهویه در مرغداری‌ها، دامداری‌ها، انبارها، گلخانه‌ها و سالن‌های پرورشی اقدام شود و سرویس و نگهداری ماشین آلات کشاورزی و انتقال آنها به سوله‌ها و استفاده از ضد یخ در صورت استفاده در فصل زمستان ضروری است.

داریوش شیبانی رییس اداره پیش بینی هواشناسی گناباد نیز با اشاره به بارش برف و سرما و یخبندان شدید از عصر سه شنبه تا ظهر چهارشنبه هفته جاری در این شهرستان و از جمله مناطق کوهستانی گفت: در همین مدت برودت هوا در گناباد تا منفی ۱۰ درجه هم کاهش می یابد و این سرمای شدید و یخبندان تا جمعه آینده ادامه دارد.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha