اختصاص ۴۳ درصد اعتبارات حوزه کشاورزی در دور اول سفر رییس جمهور به یزد

یزد - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی یزد گفت: در دور اول سفر رییس جمهور به استان ۱۷ مصوبه با اعتبار ۷۳۸ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی منظور شد که ۳۱۹ میلیارد تومان آن معادل ۴۳ درصد تخصیص یافته است.

محمد علی حاتمی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این میزان اعتبارات برای چهار سال پیش بینی شده بود افزود: برای سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب ۲۲۸ و ۳۴۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که ۵۶ درصد جذب شده و ما بقی در حال پیگیری هست.

وی ادامه داد: برای سالهای ۱۴۰۲ ، ۱۴۳ میلیارد تومان و سال ۱۴۰۳ هم ۲۵ میلیارد تومان اعتبار مشخص شده که امید است همه این مبلغ تخصیص و شاهد رونق در حوزه کشاورزی استان باشیم.

حاتمی زاده اضافه کرد: از مجموع اعتبار در نظر گرفته شده برای بخش کشاورزی ۵۱۸ میلیارد تومان بصورت تملکی و مابقی به صورت تسهیلات بود که اعتبارات تخصیص یافته در بین دستگاههای جهاد کشاورزی، شرکت های وابسته به کشاورزی ، اداره امور عشایر و منابع طبیعی توزیع شد.

وی افزود: طرح های بازسازی و نوسازی قنوات، سامانه های نوین آبیاری، مبارزه با مگس میوه مدیترانه ای، پرورش ماهی تیلاپیا، تکمیل زنجیره پرورش شتر، اصلاح و نوسازی باغات خسارت دیده ، تکمیل و انتقال آب با لوله، احداث زیرساخت شهرکهای کشاورزی، اجرای عملیات آبخیزداری و بیابان زدایی ، تکمیل طرح های نیمه تمام آبرسانی به عشایر و خرید تانکر آبرسان برای عشایر استان از جمله سرفصل هایی است که محل اعتبارات سفر برای آنها هزینه شده است.

۱۱۳ هزار و ۷۶۰ هکتار اراضی استان یزد به کشت محصولات زراعی و باغی اختصاص دارد و سالانه ۲۸۲ هزار و ۴۵۹ تن انواع محصول باغی از ۸۰ هزار و ۲۶۱ هکتار اراضی به همت کشاورزان سختکوش استان یزد برداشت می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha