به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی روز دوشنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان افزود: بیشتر جان باختگان حوادث رانندگی بین ۱۸ تا ۵۰ سال داشتند و نیمی از آنها نیز موتورسیکلت سوار و فاقد کلاه ایمنی بودند.
وی اضافه کرد: در یک دهه اخیر همچنین ۷۰ هزار نفر از اهالی گلستان در سوانح رانندگی جادههای ارتباطی درون و برونشهری استان دچار مصدومیت شدند.
آسیابی با بیان اینکه جادههای ارتباطی درون و برونشهری گلستان ۱۵۳ نقطه حادثهخیز دارد که باید ایمنسازی شوند، ادامه داد: متاسفانه تاکنون فقط ۱۸ نقطه از نقاط حادثهخیز این استان ایمنسازی شدند که قابل قبول نیست.
رییس کل دادگستری گلستان اظهارداشت: نبود یا کمبود بودجه و امکانات، توجیه خوبی برای کُندی ایمنسازی نقاط حادثهخیز گلستان نیست.
وی افزود: از این پس دادگستری گلستان در قالب شورای پیشگیری از وقوع جرم، فرآیند ایمنسازی مناطق حادثه خیز در داخل شهرها و جادههای استان را رصد و گزارشگیری میکند.
آسیابی اضافه کرد: در صورت کوتاهی و قصور مسوولان متولی، دادگستری در کوتاهترین زمان برای آنها پرونده ترک فعل تشکیل خواهد شد.
وی افزود: البته طی چند ماه گذشته اقدامات خوبی در حوزه روشنایی راهها، خط کشی و آزادسازی حریم جادههای گلستان انجام شده که قابل تقدیر است اما رفع نقاط حادثهخیز نیاز به تلاش مضاعف دارد.
رییس کل دادگستری گلستان ادامه داد: نقاط حادثهخیز گلستان به تفکیک شهرستانها مشخص شده است و در نشستهای بعدی مدیران متولی شهرستانها باید گزارش اقدامات خود را در حوزه ایمنسازی این مناطق ارائه کنند.
همچنین مدیرکل پزشکی قانونی گلستان هم در این جلسه بیان داشت: در ۹ ماهه امسال ۴۰۶ گلستانی در تصادفات جان باختند که ۳۶ درصد آنها راکبان موتورسیکلت و ۲۳ درصد عابران پیاده بودند.
حسین زراعی افزود: ضربه به سر با ۴۶ درصد بیشترین علت مرگ و میرهای تصادفات استان را تشکیل میدهد که نشاندهنده استفاده نکردن موتورسیکلتسواران از کلاه ایمنی است.
استان گلستان ۲ میلیون نفر جمعیت و افزون بر پنج هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.
نظر شما