جایگاه امنیت را با بروز حوادث اخیر بیشتر می‌دانیم/ پلیس دشمن را ناامید کرد

ایرنا - تهران - رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه حوادث ۳ ماه و نیم گذشته باعث شد تا جایگاه امنیت را بیشتر بدانیم، گفت: پلیس با صبر و استقامت توانست دشمن را در این مدت ناامید کند و البته دچار کم‌لطفی‌هایی نیز شد که باید جبران شود.

به گزارش خبرنگار انتظامی ایرنا، سرلشگر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عصر دوشنبه در آئین تکریم فرمانده کل انتظامی کشور افزود: حوادثی که در ۱۹ دی ماه ۱۳۵۶ که سرآغاز انقلاب اسلامی بود تا سایر اتفاقات این روز بزرگ همچون عملیات کربلای ۵ که عظیم‌ترین عملیات دفاع مقدس بود همگی در راستای انقلاب اسلامی بوده است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان حاج قاسم سلیمانی و شهید کاظمی گفت: خدمت همرزمان عزیز خود در فرماندهی سلام می‌گویم و قدردان خانواده این عزیزان هستیم.

وی تاکید کرد: همچنین قدردان زحمات تمامی پلیس‌ها و خانواده های آنها هستیم که در این اغتشاشات جانفدایی کردند تا امنیت به کشور باز گردد.

سرلشگر باقری ادامه داد: حوادث ۳ ماه ونیم گذشته باعث می‌شود قدر امنیت در کشور را متوجه شویم و اگر امنیت نباشد هیچ فعالیتی اعم از سیاسی هم نخواهد بود و اگر امنیت نباشد حتی مسجد و نمازی هم باقی نمی‌ماند.

وی تاکید کرد: در این مدت عزیزان انتظامی در کنار انجام مسئولیت‌های امنیتی، در سرتاسر کشور برای برقراری امنیت به خیابان‌ها آمدند تا امنیت و آرامش به کشور برگردد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: سپاه پاسداران و بسیج بیشترین کمک را در این ماه‌ها به پلیس کردند و جایی که لازم بود ارتش هم به میدان آمد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسئولیت فرماندهی انتظامی از مرزها آغاز می‌شود و تا جاده‌ها و راه‌ها ادامه پیدا می‌کند و حتی تمامی شئون زندگی مردم را فرا می‌گیرد در هر یک از فرماندهی‌های نیروهای مسلح یک یا دو ماموریت مشاهده می‌شود اما در فرماندهی انتظامی ۲۰ نوع ماموریت را داریم.

وی خاطرنشان کرد: اساسی‌ترین سازمانی که آرامش و امنیت را برعهده دارد، فرماندهی انتظامی است سال به سال خدماتی که پلیس به مردم می‌دهد افزایش و روز به روز نحوه ارائه این خدمات بهبود پیدا کرد.

سرلشگر باقری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز فضای مجازی که بسیاری از امورات جوامع را عهده‌دار شده است و پلیس به خوبی توانسته است این فضا را مدیریت کند و جرایم را کاهش دهد.

وی یادآور شد: هوشمند شدن پلیس از ویژگی‌هایی است که باید در پلیس تکمیل شود و بتواند در بحران‌ها صحنه را مدیریت کند.

رییس کل نیروهای مسلح تاکید کرد: سردار اشتری تلاش کرد تا پلیس در تراز انقلاب اسلامی را ایجاد کند البته برای رسیدن به این پلیس، راه طولانی در پیش است که حتماً با حضور سردار رادان طی می‌شود.

وی یادآور شد: در دوره هشت ساله مسئولیتی سردار اشتری کارهای بزرگی مانند تهیه و تدوین طرح انتظامی کشور از نیرو به فرماندهی، راه‌اندازی دانشگاه تحصیلات تکمیلی در کنار دانشگاه افسری و تشکیل سازمان اطلاعات انجام شد.

آئین تکریم فرمانده سابق کل انتظامی کشور و فرمانده جدید فراجا با حضور مقامات کشوری و لشگری برگزار شد و با قرائت حکم مقام معظم رهبری، سردار احمدرضا رادان به طور رسمی فرمانده کل انتظامی کشور شد.

در این مراسم سرلشکر باقری، رییس ستادکل نیروهای مسلح، امیر موسوی فرمانده کل ارتش، سردار وحیدی وزیرکشور، سرلشکر رحیم صفوی دستیار فرمانده معظم کل قوا، سردار اشتری فرمانده پیشین فراجا، سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده اسبق فراجا و حجت الاسلام خطیب وزیر اطلاعات حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha