مقاوم سازی سالانه ۱۱ هزار واحد مسکن روستایی در سیستان و بلوچستان

زاهدان- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: طبق آخرین آمار به طور متوسط سالانه ۱۱ هزار واحد مسکن روستایی در استان مقاوم سازی که این روند همچنان با جدیت دنبال می‌شود.

مصطفی بیک مداح روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ترویج و فرهنگ‌سازی در زمینه ساخت ساختمان وظیفه بنیاد مسکن است؛ ما حتی هر ساله تسهیلاتی را از طریق دولت و با سود بسیار اندک اعطا می‌کنیم تا مسکن روستایی مقاوم شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۲۳ هزار واحد مسکونی روستایی در سیستان و بلوچستان مقاوم سازی شده است، گفت: مقاوم سازی مسکن روستایی در استان با بهره‌گیری از تسهیلات ۲۰۰ میلیونی تومانی با کارمزد چهار درصد و استفاده از نظارت و نقشه رایگان و مصالح دولتی انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان از ارتقای نرخ مقاوم سازی واحدهای مسکونی در این استان به ۴۷ درصد خبر داد و تاکید کرد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان استانی حادثه‌خیز است و در این استان شاهد وقوع حوادث طبیعی در طول سال هستیم بنیاد مسکن استان در بحث ساخت و ساز روستایی جدیت و اهتمام ویژه‌ای دارد.

وی مدیریت ساخت و تعمیر ۱۶ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی خسارت دیده از سیل سال ۹۸ و تعمیر و ساخت ۲ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی خسارت دیده از سیل دیماه سال گذشته کنارک، ساخت ۱۱ هزار واحد مسکن محرومان در قالب تفاهم‌نامه با سازمان مدیریت ،۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی در قالب طرح مقاوم سازی، ساخت بیش‌از چهار هزار واحد مسکن ارزان در قالب تفاهم‌نامه با سازمان‌های حمایتی شامل بهزیستی، کمیته امداد، سپاه و بسیج مستضعفین را از مهمترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان در چند سال اخیر در زمینه ارائه خدمات مطلوب به سیلزگان و جبران خسارت های وارد به منازل مسکونی آنان در استان ذکر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha