نائب رئیس زنان فدراسیون بسکتبال: لیگ پویایی نداریم

تهران- ایرنا- نائب رئیس زنان فدراسیون بسکتبال گفت: به طور عمده مسائل اقتصادی و حمایت نکردن از بخش زنان در مسابقات حرفه‌ای سبب شده تا لیگ پویایی نداشته باشیم.

فتانه ملک روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در پاسخ به این پرسش که چرا لیگ این فصل مانند فصل‌های گذشته پویا نیست، اظهار کرد: در دو فصل گذشته تیم مهرام، مربی خارجی استخدام کرد اما باز هم نتواست شرایط را مدیریت کند و متاسفانه از لیگ به دلیل نبود حامی مالی کنار رفت. تیم شیمیدور قم نیز با توجه به اینکه در دوره گذشته قهرمان شده بود، باز هم به دلیل نبود حامی مالی نتوانست در این فصل حضور یابد.

وی ادامه داد: اگر بررسی کنید عمدتا مسائل اقتصادی و عدم حمایت از بخش زنان در مسابقات حرفه‌ای سبب شده تا لیگ پویایی نداشته باشیم. هر چند تفاوت لیگ این فصل استفاده از بازیکنان جوان‌تر است. بازیکنانی که در رده زیر ۱۶ سال قرار دارند و بازی‌های قابل قبولی ارائه داده‌اند.

ملک همچنین درباره نبود مسابقات برون مرزی برای تیم‌های ملی بسکتبال ۵ نفره و سه نفره، اظهار داشت: فیبا هنوز تقویم برنامه‌های مسابقات تیم‌های بسکتبال ۵ نفره و سه نفره را اعلام نکرده است. به همین دلیل تنها مسابقات داخلی از جمله لیگ برتر و استعدادیابی در حال برگزاری است و سرمربیان تیم‌ها برای مرحله پلی‌آف به دنبال جذب ۲ بازیکن خارجی هستند.

نائب رئیس زنان فدراسیون بسکتبال عنوان کرد: باید در تیم‌های ملی بسکتبال ۵ نفره و سه نفره جوانگرایی کنیم. اکنون با استعدادیابی، سرمایه‌گذاری و آموزش می‌توانیم در بسکتبال زنان تحولی ایجاد کنیم. در لیگ برتر که ویترین بازی‌هاست، از بازیکنان و مربیان جوان استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: از آنجایی که بسکتبال سه نفره المپیکی شده، ایده خوبی است تا بازیکنان پنج نفره از سه نفره جدا شوند و از آنها در تیم سه نفره استفاده نکنیم. اما هنوز این موضوع در تمام دنیا اتفاق نیفتاده است. باید برای عملی کردن این ایده از رده‌های پایه شروع کنیم. فیبا تورهایی را برای بسکتبال سه نفره تعریف کرده که در بخش زنان و مردان در حال برگزاری است. این تورها هزینه زیادی دارد و باید باشگاه‌ها هم در این زمینه قدم بردارند.

ملک با اشاره به اینکه بسکتبال سه نفره تا رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله دارد، گفت: این برنامه را در نظر داریم تا از میان بازیکنانی که صرفا در سه به سه کار می‌کنند، در اردوها استفاده شود. اکنون در اردوها ویژگی‌های بازیکنان بررسی می‌شود و افرادی جذب بسکتبال سه نفره می‌شوند که در پنج نفره قوی هستند. این بازیکنان باید توانایی و مهارت جا به جایی توپ را به لحاظ ذهنی داشته باشند تا بتوانند بازی را مدیریت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه فدراسیون دیدارهای دوستانه را برای زمانی که فیبا برنامه مسابقات را اعلام کرد، در نظر می‌گیریم. هرچند در این وضعیت سخت اقتصادی برگزاری این دیدارها و اعزام‌ها دشوار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha