۲۰ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۵۶
کد خبرنگار: 1178
کد خبر: 84994329
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرستاده آمریکا در امور یمن مدعی تلاش برای پایان جنگ در این کشور شد

تهران- ایرنا- فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن ادعا کرد که واشنگتن در حال رایزنی با مسقط  و ریاض برای پایان دادن به درگیری ها و حل نهایی بحران جاری در یمن است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری «الخلیج آنلاین»،«تیموتی لیندرکینگ» در کنفرانس بین المللی یمن در واشنگتن مدعی شد: آمریکا با وجود تصویر مبهمِ فرصت دستیابی به صلح، متعهد به یافتن راه حلی برای بحران یمن است و باور دارد که سال ۲۰۲۳ فرصتی مغتنم برای پایان این بحران است.

وی همچنین ادعا کرد: رئیس جمهوری آمریکا علاقه مند به خاتمه بحرانی است که بیش از ۸ سال دامنگیر یمن و باعث فروپاشی اقتصادی و اجتماعی در این کشور شده است.

فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن بر لزوم انجام تلاش های جدی برای بازسازی یمن با حمایت جامعه بین الملل و همکاری سایر کشورهای منطقه از طریق یک فرآیند جامع تاکید کرد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشورها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آن‌ها مجبور به پذیرش آتش بس شدند. این آتش بس دوبار تمدید و در ۱۰ مهرماه پایان یافت و به خاطر نقض مکرر آتش بس از جانب سعودیها و برآورده نشدن مطالبات برحق و مشروع یمنیها و زیاده خواهی متجاوز دیگر تمدید نشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha