فرماندار درگز: مصرف بهینه شهروندان از قطع احتمالی گاز جلوگیری می‌کند

مشهد-ایرنا- فرماندار درگز گفت: از شهروندان درگزی تقاضا داریم با توجه به سرما و برودت هوا برای پایداری شبکه و عدم قطع احتمالی گاز خانگی، مصرف بهینه این نعمت الهی را مورد توجه جدی قرار دهند.

محمد کرمی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: از طرفی مصرف بهینه گاز در درگز موجب بهره مندی کلیه ساکنان این شهرستان سردسیر و کوهستانی خراسان رضوی از نعمت گاز و کمک به صنایع و تداوم چرخه تولید خواهد شد.

وی گفت: استفاده از لباس مناسب در منزل، تنظیم دمای آبگرمکن به میزان ۶۰ درجه سانتیگراد و کمتر، عدم استفاده از شومینه به عنوان وسیله ای با اتلاف انرژی بالا، بستن خروجی کانال کولر و درزگیری پنجره ها از جمله اقداماتی است به مصرف بهینه گاز طبیعی منجر خواهد شد.

فرماندار درگز خاطر نشان کرد: رعایت نکات ذکر شده و به ظاهر کم اهمیت باعث صرفه جویی و کاهش مصرف گاز تا ۴۰ درصد می شود، شهروندان عزیز با رعایت موارد ذکر شده ما را در گذر از این مقطع حساس یاری کنند.

کرمی به بارش ۱۰ سانتیمتری برف در این شهرستان کوهستانی طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دمای شهرستان به هفت درجه سانتیگراد زیر صفر رسیده و مطابق پیش بینی هواشناسی بارش برف و برودت دما تا انتهای هفته ادامه دارد.

شهرستان مرزی، کوهستانی و ۷۵ هزار نفری درگز در ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد و در جوار مرز ایران و ترکمنستان علاوه بر چهار شهر درگز، لطف‌آباد، نوخندان و چاپشلو ۱۲۲ روستا دارد که ۱۱۰ روستای آن دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانوار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha