تردد در محور لغزنده تربت‌حیدریه - مشهد هشدار دهنده است

تربت حیدریه - ایرنا - معاون عمرانی فرماندار تربت حیدریه هشدار داد: شدت گرفتن بارش برف، برودت هوا و یخبندان در محورهای مواصلاتی این شهرستان، احتمال مسدود شدن جاده ترانزیتی به مشهد مقدس را افزایش داده است.

سید علی موسوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شدت سرما و احتمال یخ‌زدگی جاده، به احتمال زیاد از تردد خودروهای سنگین در مسیر تربت حیدریه - مشهد و برعکس از ساعات پایانی امشب ممنوع خواهد شد.

وی دلیل جلوگیری از تردد خودروهای سنگین دراین محور را احتمال قیچی شدن تریلرها و مسدود شدن جاده بر اثر متوقف شدن خودروهای سنگین در عرض محورهای مواصلاتی و بروز حوادث احتمالی عنوان کرد.

معاون فرماندار تربت حیدریه با یادآوری آماده باش ستاد مدیریت بحران در سطح این شهرستان اظهار کرد: کلیه تمهیدات و پیش بینی های لازم از قبیل اعمال محدودیت تردد و ترافیکی، اسکان مسافران در راه مانده، صرفه جویی در مصرف سوخت بویژه گاز طبیعی، کمک به کشاورزان برای کاهش مخاطرات یخ زدگی محصولات کشاورزی، نگهداشت مناسب تاسیسات انرژی و دیگر موارد اتخاذ شده است.

برنامه ریزی مدیریت مصرف سوخت و صرفه جویی در گاز

رییس شرکت گاز تربت حیدریه گفت: بر اساس مصوبات ستاد مدیریت بحران، اولویت بندی مصارف بخش های مختلف در این شهرستان انجام شده است تا بیشترین پایداری و کمترین قطع گاز را داشته باشیم و با وجود کاهش شدید دما و بروز یخبندان، خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی در سطح منطقه رخ نداده است.

امیر فرزانه افزود: بدنبال رشد کم سابقه و جهشی مصرف گاز بخش خانگی تربت حیدریه و شهرستانهای مجاور شامل رشتخوار، زاوه و مه ولات؛ تعامل و همکاری صنایع و شرکت های بزرگ منطقه از طریق جایگزینی ۵۰ درصد مصرف سوخت به تداوم پایداری شبکه منجر شده است و با تمهیدات پیش بینی شده بروز مشکل خاصی محتمل نیست.

سفید پوش شدن تربت حیدریه و ریزش نخسین برف زمستانی

همچنین رییس اداره هواشناسی تربت حیدریه به خبرنگار ایرنا گفت: از صبح امروز ریزش برف بویژه در بخش مرکزی این شهرستان آغاز شده است و همچنان با شدت و ضعف ادامه دارد.

رضا صفایی مهنه دمای کنونی تربت حیدریه را منهای ۳ درجه سلسیوس ذکر کرد و افزود: با توجه به تقویت سامانه سرد و بارشی در حال گسترش به استان خراسان رضوی ، استمرار کاهش دما تا ۱۵ درجه زیر صفر محتمل است.

وی در خصوص پیامدهای سامانه سرد و بارشی وارد شده به خراسان رضوی گفت: بارش برف، کولاک، یخ‌زدگی و لغزندگی معابر و محورهای مواصلاتی، پدیده مه، کاهش دید و مشکلات ترافیکی در تربت حیدریه و شهرستانهای حومه و جاده ترانزیتی شرق کشور به مشهد مقدس محتمل است.

مدیران ادارات و نهادهای هلال احمر، فوریتهای پزشکی( اورژانس ۱۱۵) و راهداری تربت حیدریه نیز به ایرنا گفتند: تاکنون مشکل و حادثه خاصی در سطح این شهرستان گزارش نشده است و نیروهای ذیربط در آماده باش کامل برای خدمت رسانی به مردم و مسافران و زائران رضوی هستند.

تربت حیدریه در مرکز خراسان رضوی و کریدور ارتباطی شرق کشور قرار دارد و حلقه اصلی اتصال استانهای جنوبی و جنوب شرقی کشور به مشهد است.

تربت حیدریه قطب کشاورزی و معدنی محسوب می شود و دارای مزیت های نسبی در بخش های مختلف نظیر صنعت، تجارت و صادرات فراورده های نفتی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha