۲۰ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۳۲
کد خبرنگار: 1178
کد خبر: 84994727
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جنایت خاموش اسرائیل در غزه

۲۰ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۳۲
کد خبر: 84994727
جنایت خاموش اسرائیل در غزه

تهران- ایرنا- با وجود گذشت بیش از یک سال از جلوگیری رژیم صهیونیستی از ورود تجهیزات پزشکی و تشخیصی به نوار غزه، این رژیم همچنان با زیر پا گذاشتن ابتدایی ترین مبانی حقوق بشری و کنوانسیون چهارم ژنو، بیماران فلسطینی را از حقوق طبیعی خود محروم کرده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری «العهد»، سخنگوی وزارت بهداشت در منطقه غزه گفت: اکنون ۳۹۴ روز است که رژیم صهیونیستی همچنان بر منع ورود تجهیزات پزشکی و تشخیصی به نوار غزه و ممانعت از دسترسی بیمارستان های منطقه به این امکانات اصرار می کند؛ امری که باعث به خطر افتادن جان بیماران، افزایش رنج آنها و تضییع ابتدایی ترین حقوق تضمین شده آنها برای درمان بر اساس مبانی حقوق بشر و قوانین بین المللی و کنوانسیون چهارم ژنو شده است.

اشرف القدره با بیان اینکه صهیونیست ها در طول سالها محاصره نوار غزه، با محروم کردن بیماران از دسترسی به دارو و جلوگیری از سفر آنها برای درمان به خارج از این منطقه حقوق طبیعی آنها را سلب کرده، ادامه داد: جنایات اشغالگران علیه بشریت امروز هم همچنان ادامه دارد. آنها امروز نیز به شیوه ای جدید، از ورود دستگاه های مهم و مورد نیاز پزشکی و تشخیصی برای مردم غزه جلوگیری می کنند.

وی در حاشیه رژه نمادین خودروهای اورژانس و امدادی در نوار غزه برای اعتراض به محاصره این منطقه اظهار کرد: آنها (صهیونیست ها) ضمن جلوگیری از ورود دستگاه کاتر مورد نیاز برای درمان بیماران سکته مغزی و جلوگیری از فلج شدن آنها، از ورود چهار دستگاه سیار اشعه ایکس از نوع C-arm ممانعت کرده اند. این دستگاه برای تشخیص شکستگی ها در داخل اتاق عمل کاربرد دارد.

القدره گفت که رژیم اسرائیل همچنین از ورود سه دستگاه دیجیتال اشعه ایکس و دستگاه سیار اشعه ایکس جلوگیری می کند، این دستگاه ها ضمن فراهم کردن امکان تشخیص صدها نوع بیماری، در بخش مراقبت های ویژه و شکستگی در بیمارانی که به دلیل کهولت سن و سایر مشکلات قادر به حرکت نیستند، همچنین شکستگی های پیچیده داخل بیمارستانی کاربرد دارند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت در منطقه غزه، صهیونیست ها همچنین مانع ورود قطعات یدکی تجهیزات پزشکی مورد نیاز در بیمارستان‌های نوار غزه می شوند؛ در حالی که تجهیزات بیمارستانی موجود به علت تعمیر نشدن و فرسودگی دیگر کارایی لازم را ندارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تمام درخواست‌ها برای ورود دستگاه‌های پزشکی و تشخیصی توسط شرکت‌های تأمین‌کننده برای اطمینان از سهولت و سرعت ارسال آنها به بیمارستان‌ها گواهی و تایید می‌شود، افزود: اشغالگران با مانع تراشی در این مسیر، به بهانه های مختلف و غیرقابل قبول نمی گذارند وسایل تشخیصی و قطعات یدکی لازم برای تجهیزات پزشکی خراب شده تامین شود.

القدره تأکید کرد: این رویکرد خصمانه جان بیماران مبتلا به تومور، مبتلایان به ناراحتی های قلبی، سکته‌های مغزی، شکستگی‌های پیچیده و بیماران مراقبت‌های ویژه را در معرض خطر قرار می‌دهد، آنها به دلیل نبود دستگاه‌های تشخیصی از درمان لازم محروم می شوند.

وی گفت: رژیم اسرائیل به عمد این بیماران را در نوار غزه از حقوق درمانی تضمین شده طبق موازین حقوقی بین المللی محروم می کند، از این رو، مسئولیت کامل جان بیماران و تأمین نیازهای درمانی آنها برعهده صهیونیستها است.

القدره اضافه کرد: به نمایندگی از وزارت بهداشت از همه طرف های ذیربط و تاثیرگذار می خواهیم با فشار بر رژیم صهیونیستی برای ورود دستگاه های پزشکی و تشخیصی موردنیاز مردم، چاره اندیشی و برای نجات جان بیماران اقدام فوری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha