فرماندار رباط کریم: اشتغال یکی از اهداف دولت بعد از درمان معتادان است 

رباط کریم - ایرنا - فرماندار شهرستان رباط کریم در جریان بازدید از مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ سرزمین روشنایی این شهرستان گفت:در این مرکز بهزیستی بیش از ۱۶۵ نفر درمان می شوند و ایجاد کارگاه و اشتغال یکی از اهداف دولت بعد از درمان معتادان متجاهر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امید احمدی شامگاه سه شنبه در جریان این بازدید و گفت و گو با مددجویان و معتادان متجاهر از نزدیک در روند بررسی و درمان آنها قرار گرفت و با اشاره به روند درمان مرکز سرزمین روشنایی افزود: یکی از اهداف مهم بهزیستی تامین سلامت جسم، روان و بازگشت معتادان با سلامتی کامل به دامن خانواده و جامعه است.

وی اظهار داشت: ماهیت مراکز ماده ۱۶ سرزمین روشنایی برای آن دسته از معتادان متجاهری و افراد بی خانمان است که از سطح خیابا نهای شهرستان رباط کریم جمع آوری و در این مرکز سم زدایی می شوند.

احمدی ادامه داد: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی هم اکنون ۱۶۵ نفر از معتادان متجاهر در این مرکز درمان می شوند وجهت سیر درمان مرکز گنجایش بیش از ۲۰۰ نفر را دارد.

این مسئول اضافه کرد: مرکز ماده ۱۶ شهرستان رباط کریم علاوه برخدمات به شهرستان تعدادی معتاد هم از شهرستان بهارستان پذیرش کرده است وبه زودی جهت درمان به این مرکز انتقال و درمان آنها شروع می شود.

فرماندار شهرستان رباط کریم یادآور شد: هدف دولت ایجاد کارگاه و اشتغال برای این افراد بوده و در این مورد آموزش به عنوان مهمترین اصل برای ادامه زندگی و برگشت به جامعه بعد از درمان است که در آینده آموزش بیماران در مرکز در مدت زمان ترک اعتیاد با همکاری فنی و حرفه ای برای افزایش کارایی و طی روند بهبودی انجام می شود.

شهرستان رباط کریم با جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفر با سه شهر پرند، رباط‌کریم و نصیرشهر در جنوب غربی استان تهران قرار دارد و یکی از قطب های صنعتی استان تهران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha