انقلاب اسلامی برای امت اسلام مایه خیر است

بیرجند - ایرنا - نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: انقلاب اسلامی نه تنها برای ایران بلکه برای مردم فلسطین و امت اسلامی مایه خیر و برکت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ناصر ابوشریف شامگاه سه‌شنبه در مراسم سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند افزود: قبل از انقلاب اسلامی پوشش اکثر مردم فلسطین متاثر از فرهنگ غربی بود اما پس از انقلاب مردم فلسطین تاثیر پذیرفتند بدون اینکه هیچ فشاری بر آنها تحمیل شود و حجاب قانون شود اکثر بانوان فلسطین محجبه شدند و ۹۵ درصد بانوان حجاب را به صورت اختیاری انتخاب کردند.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران بسیار عظیم است و به رغم تمام فشارها تاکنون خط خود را حفظ کرده لذا هیچ امت و دولتی غیر از ایران اینهمه فشار خارجی را نمی‌تواند تحمل کند.

وی یادآور شد: علیرغم همه فشارها اما ایران صبر و پایداری کرد و در بسیاری از صحنه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی پیروز شد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با اشاره به پیروزی ایران در مقابل پروژه صهیونیست‌ها گفت: ایران با حمایت گروه‌های مقاومت در همه مناطق حضور دارد و جمهوری اسلامی ایران رژیم صهیونیستی را محاصره کرده است.

وی با بیان اینکه امروز شاهد حضور قوی ایران در سوریه و پایگاهی در کنار رژیم صهیونیستی هستیم تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و به‌ویژه حاج قاسم سلیمانی نقش زیادی در حمایت از مقاومت مردم فلسطین ایفا کرد.

ابوشریف با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی به تنهایی یک مکتب و بخشی از مکتب امام خمینی (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) بود گفت: در واقع حمایت از فلسطین همان اوایل انقلاب شکل گرفت و پایگاهی هم در منطقه ایجاد شد هر چند امکاناتش اندک بود.

وی با اشاره به هزینه‌های هنگفت غربی‌ها در مقابله با جبهه مقاومت در فلسطین تصریح کرد: آمریکا نیز به اعتراف مقامات آن هزینه‌های بسیار هنگفتی در جنگ عراق و افغانستان انجام داد اما در نهایت هیچ سودی نبرد.

وی گفت: اما به برکت انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیار زیادی در مقابل رژیم صهیونیستی و توطئه‌های غربی داشته‌ایم.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران افزود: حاج قاسم تلاش بسیار زیادی داشت که در تدین، فکر و روش او مشخص بود زیرا او همواره در مسیر اسلام حرکت می‌کرد.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی پرچم‌دار اندیشه حضرت امام خمینی(ره) بود اظهار داشت: بر اساس نصح صریح قرآن دشمن اصلی اسلام، یهود است زیرا پروژه صهیونیست‌ها فساد است و به گفته قرآن هیچ فسادی نیست که صهیونیست آنرا انجام نداده باشد.

وی با تاکید بر اینکه فساد صهیونیسم مختص فلسطین نیست بلکه آثار آن در کل جهان مشهود است ادامه داد: صهیونیسم حتی بر سیاست آمریکا هم حاکم است و رئیس جمهور آمریکا را انتخاب می‌کند.

ابوشریف با اشاره به اینکه بایدن هم به صورت علنی اعتراف کرده که یک صهیونیسم است اظهار داشت: ترامپ هم یک مسیحی صهیونیسم شده بود که در کلیسای انجیلی عضویت داشت.

وی یادآور شد: پروژه صهیونیست‌ها بر کل کشورهای جهان و سیاست‌های حاکم بر این کشورها سیطره انداخته است و حاج قاسم سلیمانی دشمن اول خود را رژیم صهیونیستی قرار داد که این ارزیابی درست از اسلام بود.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: کسی که دست در دست دشمن صهیونیستی قرار دهد مسلمان نیست زیرا پروژه فساد صهیونیست‌ها به هیچ وجه با اصول مسلمانی موافق نیست.

وی عنوان کرد: در زمینه اخلاق حاج قاسم سلیمانی هم حرف برای گفتن زیاد است و به طور حتم همه با آن آشنا هستند.

ابوشریف با اشاره به آشنایی خود با حاج قاسم سلیمانی از سال ۲۰۰۸ میلادی گفت: تدین خاصی در این شخص دیدم که میانه‌رو و معتدل بود لذا از هرگونه افراط‌گرایی دوری می‌کرد و به دنبال وحدت و الفت بین قلب ها بود.

وی اظهار داشت: حتی گروه‌های فلسطینی وقتی اختلافی با هم پیدا می‌کردند پیش حاج قاسم می‌رفتند تا مشکلات‌ آنها حل شود همین رویه در عراق، سوریه و لبنان ادامه داشت و بزرگترین دستاورد حاج قاسم ایجاد وحدت و الفت بین مردم بود.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: مردم فلسطین بیش از ۱۰۰ سال است مقاومت و مبارزه می‌کنند اما در سال‌های اخیر در بسیاری از صحنه‌ها کنار رفتند، رژیم‌های عربی هم با صهیونیسم همکاری می‌کنند و یا بی‌طرف شدند؛ در صورتی که جمهوری اسلامی ایران با تمام توان و قدرت کنار مقاومت فلسطین ایستاد و ناممکن‌ها را ممکن کرد.

وی اظهار داشت: غزه که از ۶ طرف محاصره بود در سال‌های اخیر تبدیل به پایگاه نظامی شد و اکنون با کمک‌های که شهید حاج قاسم کرد در غزه موشک‌هایی با برد ۲۰۰ کیلومتر ساخته می‌شود و از طرفی در حال ساخت پهباد در غزه هستیم.

ابوشریف گفت: در کرانه باختری هم اقدام به مسلح کردن جوانان جبهه جهاد اسلامی فلسطین کرده‌ایم که در تمام شهرها پراکنده هستند و رژیم صهیونیستی هم نیروهایش را در مقابل آنها مسلح کرده است.

وی ادامه داد: در جنوب لبنان هم هزاران رزمنده جنبش جهاد اسلامی فلسطین حضور دارند که آموزش‌های لازم را دیده‌اند و حزب الله لبنان هم جنگجویان و جنگنده‌های خود را در این جبهه مستقر کرده و هرنوع جنگی در آینده با رژیم صهیونیستی رخ دهد با جنگ‌های گذشته تفاوت خواهد داشت و همه اینها به فضل انقلاب اسلامی ایران است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: ایران بعد از این پیروزی تبدیل به قدرت بزرگ منطقه‌ای خواهد شد و بر اساس قرآن کریم پس از هر سختی آسانی است.

وی دانشجویان و جوانان را آینده‌سازان و امید کشور و امت دانست و یادآور شد: ایران تاریخ و تمدن بسیار طولانی دارد و در پذیرش و ترویج دین اسلام نیز نقش بسیار پررنگی داشته است.

ابوشریف با بیان اینکه ایرانیان خدمات زیادی به اسلام داشته‌اند و بزرگان و علمای ارزنده‌ای از این مرز و بوم بوده‌اند افزود: ایرانیان در زمینه‌های تاریخ، حدیت، تفسیر، طب و پزشکی نقش زیادی ایفا کرده‌اند و حتی بسیار از علمای زبان عربی هم ایرانی بوده‌اند که اینها از دستاوردهای بزرگ این کشور است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با اشاره به بزرگی تاریخ ایران از گذشته تاکنون اظهار داشت: پروژه‌ای که امروز ایران در منطقه دنبال می‌کند نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی انقلاب اسلامی را یک حادثه بزرگ در تاریخ معاصر دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران تغییر بزرگی ایجاد کرد، وارد همه قلب‌ها و موجب ایجاد یک سونامی در فلسطین شد.

ابوشریف گفت: در دهه ۷۰  اکثر فلسطینی ها یا رویکرد قوم‌گرایانه داشتند یا چپ‌گرا بودند و دین تا حدودی در آن زمان در فلسطین غریبه بوده یا به عبارتی از بین رفته بود.

وی افزود: آن زمان حرکت اسلامی بسیار ضعیف بود اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به ناگهان این وضعیت تغییر کرد و اکثر دانشگاه‌ها در دست اسلام‌گرایان قرار گرفت.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران اظهار داشت: حتی مردم فلسطین در مناطق اشغالی در معرض سیاست اسرائیل شدن از سوی رژیم صهیونیستی قرار داشتند لذا از خواستگاه عربی اسلامی خود دور شده بودند اما به فضل انقلاب اسلامی فلسطین از اسرائیلی شدن به اسلامی شدن تغییر یافت و این روند ادامه دارد لذا لباس و فرهنگ مردم با انقلاب اسلامی ایران تغییر کرد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران افزود: برکات انقلاب اسلامی نه فقط برای ایران بلکه برای همه جوامع اسلامی بسیار زیاد است و این انقلاب خط اسلام و فرهنگ آن را حفظ کرد و این مسیر در مقابل فرهنگ منحط غربی که هدف آن رواج فساد در جهان است ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ غرب را فطرت بشری هم نمی‌پذیرد گفت: اینها هر روز با یک فساد جدید هستند که آخرین آن حمایت از همجنس‌گرایی است.

ابوشریف یادآور شد: این در حالی است که تمام ادیان و اندیشمندان این مسئله را رد می‌کنند و مخالف فطرت انسانی است.

وی اظهار داشت: غربی‌ها به دنبال این هستند که فرهنگ خودشان را به زور وارد ملت‌ها کنند در صورتی که چهار هزار سال پیش قوم لوط به واسطه همجنس‌گرایی مورد غضب خداوند قرار گرفت و از بین رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha