۲۱ دی ۱۴۰۱، ۹:۰۲
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 84995236
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساکنان مناطق کوهستانی گلستان منتظر دمای منفی ۱۲ درجه باشند

گرگان - ایرنا - معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی گلستان با اشاره به تداوم هوای سرد در استان گفت: همه مناطق گلستان تا پایان هفته هوای سرد را تجربه خواهند کرد اما ساکنان مناطق مرتفع و کوهستانی در انتظار دمای منفی ۱۰ تا ۱۲ درجه هستند.

محمد کردجزی روز چهارشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در این مدت رسیدن دمای کمینه در پارک ملی گلستان به منفی ۹، نواحی و شهرهای واقع در کوهپایه به منفی ۶، اینچه‌برون و مراوه تپه به منفی هفت، گرگان به منفی پنج و سواحل دریای خزر به کمتر از صفر درجه دور از انتظار نیست.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش محسوس دما و یخبندان توصیه می‌شود شهروندان ضمن رعایت مدیریت مصرف انرژی، برای جلوگیری از ترکیدگی لوله‌های آب، کنتور و لوله های آب در معرض یخبندان را عایق‌بندی کنند.

کردجزی افزود: دمای منفی گلستان تا پایان هفته جاری تداوم دارد به طوری که کمترین دمای مورد انتظار تا صبح پنجشنبه اتفاق می‌افتد و اغلب نقاط استان بین ۱۰ تا ۱۵ ساعت دماهای منفی چهار تا منفی هشت و وقوع یخبندان صبحگاهی را تجربه خواهند کرد.

به گفته وی کمترین دما در ارتفاعات دراز نو کردکوی برای صبح پنجشنبه به منفی ۱۵ درجه می‌رسد.

براساس گزارش هواشناسی گلستان، دیروز سه‌شنبه سردترین و گرم‌ترین مناطق‌ استان به ترتیب مراوه‌تپه با منفی سه درجه و بندرگز با مثبت ۸.۳ درجه بودند.

هواشناسی گلستان دارای ۱۹۸ ایستگاه سنجش بارش است.

به دلیل ورود موج سرما و کاهش شدید دما و مدیریت در مصرف گاز، مراکز آموزشی و دستگاه‌های اجرایی گلستان به استثنای مراکز درمانی، امدادی انتظامی از دیروز سه‌شنبه به مدت سه روز تعطیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha