گلستانی‌ها مصرف گاز را برای جلوگیری از بحران قطعی مدیریت کنند

گرگان - ایرنا  - مدیرکل مدیت بحران استانداری گلستان از مشترکین گاز استان خواست با توجه به سرمای شدید هوا، در مصرف این انرژی صرفه‌جویی کنند تا استان با مشکل قطعی مواجه نشود.

نعمت‌الله حاجی‌زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: تلاش می‌کنیم گاز پایدار برای همه خانه‌ها و سایر مشترکان گلستان تامین شود.

وی در خصوص وضعیت سایر بخش‌های گلستان متاثر از فعالیت سامانه سرد اخیر گفت: تاکنون مشکلی براثر کاهش محسوس دما در استان از سوی دستگاه‌های مرتبط در بخش های کشاورزی، راه های ارتباطی، آب و فاضلاب به این مدیریت گزارش نشده است.

سخنگوی شرکت گاز گلستان هم با اشاره به افزایش مصرف گاز از سوی مشترکان خانگی طی ۲۴ ساعت اخیر نسبت به روزهای قبل گفت: میزان مصرف مشترکان گلستان به ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب رسیده که بی‌سابقه است و ضرورت همراهی هم استانی‌ها را برای صرفه‌جویی دوچندان می‌کند.

سیدجلال ابوالقاسمی افزود: از امروز گاز تمامی جایگاه‌های سی‌ان‌جی گلستان برای تامین گاز مشترکان اولویت‌دار قطع می‌شود و در قبال آن بنزین به میزان کافی در اختیار پمپ بنزین‌ها قرار می‌گیرد.

وی ادامه اداد: این طرح تا گذر از این سامانه سرد در استان ادامه خواهد داشت.

به گفته وی گلستان ۶۰ جایگاه سی‌ان‌جی فعال و آماده ارائه خدمت دارد.

وی همچنین از قطع گاز بیش از ۱۳۰ اداره گلستان تا هفته آینده خبر داد و افزود: گاز این مشترکان به دلیل روشن بودن سامانه گرمایشی قطع شد.

ابوالقاسمی با تاکید بر همراهی هم استانی برای عبور از کاهش محسوس دما در روزهای اخیر، خواستار استفاده از لباس گرم در منزل، تنظیم دمای منزل بین ۱۸ تا ۲۱ درجه و استفاده از پرده ضخیم و هنگام خروج از منزل خاموش کردن وسایل گرمایشی شد.

گلستان ۶۵۰ هزار مشترک گاز دارد که بیشتر آن خانگی هستند.

به دلیل ورود موج سرما و کاهش شدید دما و مدیریت در مصرف گاز، مراکز آموزشی و دستگاه‌های اجرایی گلستان به استثنای مراکز درمانی، امدادی انتظامی از سه‌شنبه به مدت سه روز تعطیل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha