۲۱ دی ۱۴۰۱، ۹:۰۴
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 84995263
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تردد در جاده‌های خراسان جنوبی به کندی انجام می‌شود

بیرجند - ایرنا - جانشین پلیس راه خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر تردد در محورهای استان به‌ویژه محور بیرجند - قاین به کندی انجام می‌شود و راه‌ها یخ‌زده است.

سرهنگ محمد امیر کاظمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف که از عصر دیروز در استان آغاز شد، چند محور مواصلاتی اصلی و روستایی را مسدود کرد.

وی گفت: محور بیرجند - قاین که از شب گذشته در اثر بارش برف و کولاک مسدود شد در حال بازگشایی است ولی محور قاین - گناباد به علت ریزش برف و یخبندان همچنان مسدود است.

جانشین پلیس راه خراسان جنوبی اظهار داشت: در سمت غرب استان محورهای طبس - بشرویه و دیهوک - بشرویه نیز برفی اعلام شده و سایر جاده‌های استان از جمله محورهای شرقی به خاطر بارش باران، سرما و یخبندان، لغزنده است که شهروندان باید هنگام رانندگی احتیاط کنند.

وی افزود: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی بارندگی، سرمای شدید و یخبندان تا پایان هفته جاری ادامه دارد و تردد در سطح جاده‌ها حتما باید با تجهیزات زمستانی باشد.

سرهنگ کاظمی گفت: برخی محورهای روستایی که از شب گذشته برفی بود هنوز بازگشایی نشده لذا تقاضا می‌شود مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

وی اظهار داشت: تصادف مهمی از شب گذشته در محورهای استان نداشتیم اما با توجه به شرایط جوی مردم باید مراقبت بیشتری در جاده‌ها داشته باشند.

سامانه بارشی از روز گذشته در خراسان جنوبی فعال شد و بارندگی در اغب مناطق استان به‌صورت بارش بوده که کاهش شدید دما را نیز در پی داشته است.

بنابر تصمیم ستاد مدیریت مصرف انرژی استان و با توجه به افت شدید دما تمامی ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان در روزهای ۲۱ و ۲۲ دی ماه تعطیل است و مدارس خراسان جنوبی امروز (چهارشنبه) غیرحضوری شد.

در پی هشدار هواشناسی سطح نارنجی، نیروهای هلال احمر در ۳۳ پایگاه امدادی این استان آماده‌باش هستند و بنابر اعلام مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هزار و ۲۵۳ نفر متاثر از برف و کولاک در جاده‌های استان با تلاش امدادگران، اسکان اضطراری داده شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha